اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه اعلام کرد

آزادی 130 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: 130 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان آزاد شده است.

آزادی 130 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، اژدر اسد‌بیگی در مراسم برگزاری جشن گلریزان کمک به زندانیان نیازمند استان اظهار کرد: 130 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان آزاد شده است.

اسد‌بیگی افزود: یکی از مشکلات زندان‌ها ورود زندانیان جرائم غیر‌عمد است که علاوه بر ایجاد مشکل برای خانواده مددجویان موجب تراکم کیفری زندان‌ها شده است.

اسدبیگی ادامه داد: مددجویان جرائم غیر‌عمد به علت عدم تمکن مالی در زندان به‌سر می‌برند و با زندانی شدن هر فرد خانواده و افراد تحت تکفل وی نیز به نوعی دچار مشکل می‌شوند.

وی تصریح کرد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان معسر و نیازمند جرائم غیرعمد در راستای رسالت خود در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی انجام داده است که جای تقدیر دارد‌.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: در سال 90 حدود 260 نفر از زندانیان معسر جرائم غیرعمد زندان‌های استان از طریق ستاد دیه با پرداخت بیش از 84 میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی‌، منابع دولتی‌، وام بانکی و همچنین اعتبارات اختصاصی سفر مقام معظم رهبری به استان از زندان آزاد شده‌اند‌.

وی گفت: علاوه بر مبالغ پرداختی‌، با تلاش اعضا هیئت امنا و مددکاران اجتماعی این ستاد بیش از 35 میلیارد ریال نیز از شکات آنها اخذ رضایت صورت گرفته که بسیار قابل توجه بوده و با این اقدام  زمینه آزادی تعداد بیشتری از مددجویان فراهم شده است‌.

اسدبیگی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و همزمانی برگزاری مراسم جشن گلریزان در این ایام گفت: شایسته است همه اقشار جامعه سفره خود را به روی نیازمندان بگشایند و با کمک و حمایت‌های بی‌دریغ خود از اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه زندانیان جرائم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کنند‌.

اسدبیگی اظهار کرد: در چهارماهه نخست سال‌جاری حدود 130 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با پرداخت بیش از 31 میلیارد ریال از سوی ستاد دیه استان آزاد شده‌اند.

وی تأکید کرد : علاوه بر جشن‌های گلریزان که هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان در سطح استان و شهرستان‌های تابعه جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی برگزار می‌شود، مردم خیر استان می‌توانند در تمامی ایام سال کمک‌های خود را به‌حساب‌های 0106342515007 سیبا ملی و یا حساب شماره 3000 مؤسسه قرض‌الحسنه عدل اسلامی "شعبه سبزه میدان " به‌ حساب این ستاد واریز کنند.

گفتنی است، جشن گلریزان با حضور امام جمعه کرمانشاه آیت‌الله مصطفی علما، رئیس دادگستری استان کرمانشاه، مدیران اجرایی و خیران در تالار انتظار برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول