اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

رمضان بهترین فرصت برای ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی است.

رمضان بهترین فرصت برای ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر واضحی بعد از ظهر امروز در حسینیه آیت‌الله بهاءالدینی در جمع کارکنان و بسیجیان سپاه این استان اظهار داشت: یکی از برداشت‌های اصلی از قرآن اراده خداوند بر ارتقای جایگاه انسان‎ها در برابر جلب رضایت الهی است.

وی افزود: رحمت پروردگار شامل حال همه بندگان می‎شود اما لطف ویژه خدا به کسی می‌رسد که جانش را در مقابل رضای الهی می‌فروشد و هر کسی در عالم به جایی رسیده یقیناً با خدا معامله کرده و رضای الهی را جلب کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وجود پربرکت نبی مکرم اسلام(ص) به مرتبه‎ای از قرب الهی رسیده بود که با نگاه کردن به سوی آسمان، پروردگار عالمیان، جبرئیل را نازل و به ایشان می‎فرمود که خواسته شما را خداوند برای حاصل کردن رضایت رسولش استجاب کرده است.

واضحی گفت: یکی از دلایل تغییر قبله مسلمین نیز رضایت و خشنودی پیامبر اکرم(ص) و دلیل دیگر آن نیز امتحان مسلمانان بود.

این مبلغ علوم دینی با اشاره به احادیث و روایات وارده، ماه مبارک رمضان را قطعه‎ای از بهشت عنوان کرد و گفت: پیامبر اسلام روزه گرفتن در فصل تابستان، پذیرایی از مهمان و شمشیر زدن در راه خدا را از همه اعمال بیشتر دوست می‎داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه غدیر و انتصاب حضرت علی(ع) به امامت اشاره کرد و ادامه داد: اعلام غدیر در روز 16 ذیحجه بر پیامبر ابلاغ شده اما ایشان به دلیل احتمال مخالفت بعضی از مردم با این امر به تعویق انداخت ولی با وحی الهی سرانجام در 18 ذی‌الحجه حضرت علی(ع) را به عنوان امام و وصی بعد از خود معرفی فرمود.

وی با اشاره به فضایل اولین مقتدای شیعیان جهان گفت: اگر همه عالم برگردند به جز حضرت علی(ع) کسی لایق جانشینی پیامبر(ص) نخواهد بود.

واضحی دو قطره را با ارزش‎ترین قطرات در دنیا عنوان کرد و افزود: خون شهید و اشکی که به واسطه خوف از خدا از چشم بندگان جاری شود.

وی افزود: خدا هیچ نیازی به اطاعت انسان ندارد و هیچ ضرری از نافرمانی ما متوجه پروردگار نمی‌شود، بلکه ما نیاز به لطف و رحمت خدا و رضایت حضرت حق داریم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه اخلاق در جامعه گفت: محبوبیت اجتماعی در درجه پایین‌تری از محبوبیت نزد خانواده قرار دارد و اخلاق یک مقوله جدا از ایمان است هر چند در ایمان هم جای می‌گیرد.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار خوبی برای ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی دانست و افزود: کثرت عمل، انسان را به جایی نمی‎رساند بلکه کیفیت اعمال و کارهایی نظیر وفای به عهد و خوش‌خلقی است که باعث ارتقای جایگاه معنوی افراد می‌شود و حضرت علی(ع) نیز به واسطه کیفیت اعمالش به مقام‌های عالی رسید.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول