اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

کاهش 56 درصدی جرایم خشن در نیمه نخست ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کاهش 56 درصدی جرایم خشن از جمله قتل و سرقت مسلحانه در نیمه نخست ماه مبارک رمضان در استان اصفهان خبر داد.

کاهش 56 درصدی جرایم خشن در نیمه نخست ماه مبارک رمضان

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد تأثیرگذاری ماه رمضان در کاهش جرایم اظهار کرد: در ماه رمضان تغییر رفتار عمده در رفتار مردم مشاهده می‌شود به نحوی که دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و افرادی هم که خوب هستند در ماه مبارک رمضان از لحاظ رفتاری بهتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان را باید به ‌عنوان یک واقعیت قبول کرد، افزود: همه جرایم از جمله سرقت، دزدی، اعتیاد، جعل، مشروبات الکلی و قتل در فرهنگ ما گناه هستند، اما همه گناهان از جمله دروغ، بدحجابی جرم نیستند، ولیکن در یک نگاه جرم‌شناسان معتقدند، در ماه رمضان گناهان غیر قابل توصیف کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: مرتکبان جرایم در ماه مبارک رمضان به دو دسته فصلی و اتفاقی که یک بار مرتکب جرم می‌شوند و دیگری دسته مجرمان متهمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که به شدت تحت تأثیر سوءمصرف مواد مخدر هستند، تقسیم می‌شوند.

وی تاکید کرد: مصرف مواد مخدر چنان ظرفیت جناحی دارد که مجرمان آلوده به مصرف مواد مخدر به ویژه شیشه و مصرف کنندگان مشروبات الکلی به دلایل استفاده از چنین موادی کوچک‌ترین تأثیری از معنویات نماز، دعا و لیالی قدر این ماه ندارند.

حسین‌زاده گفت: برخی از این مجرمان به اندازه 50 مجرم کار خلاف انجام می‌دهند و پلیس در این ماه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این افراد را کنترل کند.

وی هم‌چنین از کاهش 10 تا 20 درصدی جرم مجرمان حرفه‌ای در این ماه خبر داد و افزود: البته تغییر رفتار مردم به واسطه شب‌زنده‌داری‌ها نیز موجب تغییر رفتار مجرمان می‌شود و بسیاری از سارقان در این زمینه ناکام شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در مجموع جرایم خشن استان از جمله قتل، تجاوز جنسی و سرقت مسلحانه در نیمه نخست ماه مبارک رمضان 56 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول