اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و گفت: در این ماه مبارک که ماه میهمانی خداوند است باید انسان در خود نوسازی کند.

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ذاکری امروز در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: احترام به والدین از جمله اعمالی است که قرآن و احادیث به رعایت آن از سوی فرزندان سفارش کرده است.

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «از خدا فرزند صالح بخواهید» این کلام الهی بدین معنا است که فرزند امانت است، اگر پدر و مادر فرزند را به طرز صحیحی تربیت نکنند به امانت خدا خیانت کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تمام اعمال و کارهایی که پدر و مادر انجام می‌دهند بر روی فرزند اثر می‌گذارد، به عبارتی تمام حرکات و سکنات والدین برای فرزند قابل فهم است.

وی با بیان اینکه زیبایی کمال است ولی ضرورتی ندارد که فرزند انسان حتما زیبا باشد و ما باید از خدا طلب خیر کنیم تصریح کرد: یکی از مسائلی که در خانواده باید رعایت شود، مشورت دادن پدر و فرزند است؛ حتی حضرت ابراهیم(ع) هنگامی که می‌خواست به امر خدا حضرت اسماعیل(ع) را ذبح کند با او مشورت کرده و نظر او را جویا شد.

وی یکی از نشانه‌های تقوا را احترام گذاشتن به پدر و مادر دانست و بیان داشت: اگر کسی به پدر و مادر خود احترام نگذارد معصیت کار است، در زمان رسول‌الله(ص) پیرمردی نزد آن حضرت آمد و گفت از فرزندم ناراضی هستم، چون او هر گاه در مسائل مالی کمک می‌خواست من به او کمک می‌کردم اما اکنون که از کار افتاده‌ام او به من کمک نمی‌کند، پیغمبر اکرم(ص) به شدت ناراحت شدند و فرمودند اگر سنگ هم گریه کند از رفتار این فرزند جا دارد.

ذاکری ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و تصریح کرد: در این ماه مبارک که ماه میهمانی خداوند است باید انسان در خود نوسازی کند و شیوه زندگی گذشته خود را اصلاح کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول