اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه زنجان:

ماه رمضان ماه بهسازی روابط بین انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه زنجان گفت: ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی و بهسازی روابط بین انسان‌ها محسوب می‌شود.

ماه رمضان ماه بهسازی روابط بین انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام منصور فرجی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: ماه رمضان به عنوان ماه فضیلت و مبارکی است که باید از این فرصت برای خودسازی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اعمال مختلفی در این ماه ذکر شده است، افزود: توجه به اعمال این ماه موجب استفاده بیشتر از فضایل این ماه می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه زنجان ارتباط انسان با خدا، انسان با مخلوقات و انسان با خود را از ارتباط‌های مهم اسلامی برشمرد و افزود: ضروری است انسان در زمینه ارتباط‌های خود با خداوند متعال و جامعه دقت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه انجام واجبات در این ماه مساوی با 70 واجب است، خاطرنشان کرد: باید به انجام واجبات در این ماه توجه بیشتری شود.

حجت‌الاسلام فرجی بر ضرورت توجه به نمازهای مستحبی نیز در این ماه تاکید کرد و افزود: توجه به مستحبات در کنار واجبات نیز در این ماه توصیه شده است.

وی یاد قیامت را از دیگر اهداف این ماه دانست و گفت: انسان باید در این ماه بیشتر به فکر قیامت بوده و به این روز عظیم فکر کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه زنجان صله‌رحم را از دیگر توصیه‌های ائمه در این ماه عنوان کرد و گفت: صله‌رحم در ماه رمضان به معنای صله‌رحم در قیامت است.

وی حسن خلق و خوش اخلاقی را از ضروریات روزه‌داران دانست و افزود: افطاری‌دادن و دستگیری از مستمندان نیز در این ماه توصیه شده است.

حجت‌الاسلام فرجی بر ضرورت تربیت فرد در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: انسان باید در این ماه خودسازی کند.

وی نگه‌داشتن نفس از گناه و جلوگیری از انجام گناه را از دیگر ضروریات ماه رمضان برشمرد و گفت: هرچه نفس انسان، انسان را به گناه دعوت کند باید با مبارزه  و تمرین روحی از گناه جلوگیری کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه زنجان بر ضرورت بهره‌مندی از فضیلت‌های ماه رمضان تاکید کرد و افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی‌های اجتماعی و فردی است.

وی توبه از گناهان گذشته را از دیگر ضروریات این ماه عنوان کرد و گفت: باید از فرصت شب‌های قدر برای توبه استفاده کرد.

حجت‌الاسلام فرجی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خودسازی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: ضروری است از فرصت این ماه برای افزایش اخلاقیات استفاده شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول