اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

رمضان ماه توجه به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه ماه رمضان را ماه توجه بیشتر به ارزش‌های اخلاقی و انسانی ذکر کرد.

رمضان ماه توجه به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه ماهی که در پیش‌روست، ماهی است که خداوند همگان را بر سر سفره پذیرایی معنوی خود دعوت کرده است، اظهار داشت: رعایت موضوعات اخلاقی و انسانی دراین راه از اصلی‌ترین وظایف است.

وی افزود: پیران را باید تعظیم و احترام کرد و کودکان را ترحّم کرد، در این ماه باید صله ارحام کرد و چشم، گوش، دست و پا و زبان را باید از ارتکاب گناه دور نگاه داشت.

حسینی خطاب به نمازگزاران عنوان کرد: افطاری دادن مومنین روزه‌دار در این ماه ثواب بسیار دارد و خیرات کردن برای اموات نیز بسیار ارزشمند و با فضیلت است و اگر برای امواتتان خیرات کنید، بعدا برایتان خیرات می‌کنند وگرنه کسی در آینده از شما هم یاد نخواهد کرد.

حسینی ادامه داد: در این ماه باید سعی کنیم خلق و خوی خود را اصلاح کنیم، به مردم خیر برسانیم و شر خود را از مردم بازداریم.

وی یادآور شد: این ایام ماهی است که که رسول خدا (ص) در مثل چنین روزی مژده آمدنش را داد و فرمود: «ای مردم، آگاه باشید که ماه خدا ماه رحمت و مغفرت الهی به شما روی آورده است، ماهی که بهترین ماه‌ها است، روزها و شب‌ها و ساعاتش بهترین روزها و شب‌ها و ساعت‌ها (در سال) است و درهای بهشت در این ماه به روی بندگان خدا باز و درهای جهنم بسته شده است. پس از خدا بخواهید که شما را در این ماه به روزه‌داری و تلاوت قرآن موفق بدارد».

* ماه رمضان حمام معنوی زندگی است

حسینی افزود: نکته برجسته از سخنان زیبای رسول خدا در خطبه جمعه آخر شعبان این است که امیر مومنان علی (ع) سئوال کرد که یا رسول الله بهترین کارها در این ماه چیست و ایشان فرمود: اَلوَرَعُ عَن مَحارِمُ الله یعنی اجتناب از گناهان است و این به معنای آن است که رمضان، حمّام معنوی در زندگی برای شست‌وشو و تنظیف روح و جسم از گناهان و اوصاف رذیله است.

وی خاطرنشان کرد: ماه صیام و قیام بندگی خدا، ماه تسبیح و تقدیس الهی است و ماهی است که شیطان در آن به غل و زنجیر کشیده شده است و چون بندگان خدا از شرّ وسوسه شیطان آزادترند، کمتر به دنبال خلاف و خطا می‌روند و عموماً رو به مسجد و ذکر و نماز و دعا دارند.

* در رفتن به نماز جمعه شتاب بگیرید

حسینی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در سال 58، اظهار داشت: نماز جمعه فریضه‌ای است که خدای متعال در سوره شریفه جمعه به اهمیت آن پرداخته و می‌فرماید: ای مومنین، روز جمعه که ندای نمازجمعه اعلام می‌شود به سوی این فریضه و عبادت الهی سیاسی بشتابید و کار و کسب و مغازه و معامله و امور روزمره زندگی را رها کنید و به سوی یاد خدا و نمازجمعه بشتابید که خیر دنیا و آخرت شما در این است.

وی افزود: امام صادق (ع) نیز در زمینه شتابان رفتن به نماز جمعه می‌فرماید: آن گونه به سوی نمازجمعه بشتابید که برای رفتن به بهشت می‌روید و کلام امام صادق (ص) بیان اظهار خدای سبحان است که در دو جا توصیه به شتافتن و سرعت گرفتن و مسابقه دادن دارد.

حسینی ادامه داد: خداوند در آیه‌ای می‌فرماید: "و سابقوا الی مغفره من ربکم و جنه" یعنی در راه رسیدن به بهشت و مغفرت پروردگارتان باید با یکدیگر مسابقه دهید و در آیه‌ای هم می‌فرماید: "و سارعوا ..." یعنی سرعت و سبقت و پیشی بگیرید تا زودتر از دیگران به بهشت برسید و در مورد نماز جمعه هم می‌فرماید: "فاسعوا" یعنی بشتابید یعنی این شتاب و سرعت گرفتن همان شتاب برای بهشت رفتن است.

* نمازجمعه نمایشگر قدرت اسلام است

حسینی خاطرنشان کرد: اهمیت نماز جمعه به خاطر خروجی ارزشمندی است که دارد، زیرا نماز جمعه کانون وحدت، اتحاد و همدلی و پایگاه توحید و مرکز مبارزه با بدی‌ها، زشتی‌ها، منکرات و گناهان و مصادیق آنها یعنی دیو صفتان، ستمگران، مستکبران و جهان‌خواران است.

وی یادآور شد: نمازجمعه کانون حفظ انقلاب و دستاوردهای مادی و معنوی آن است و نماز جمعه نماز شکر است، شکر و سپاس به پیشگاه اقدس الهی نسبت به این همه نعمت‌هایی که به ما داده است، به ویژه  نعمت‌های این زمان که ما را در مقطع زمانی انقلاب اسلامی قرار داد، انقلابی که به لطف خدا بسترساز و زمینه‌ساز حرکت و قیام جهانی موعود جهانی است که باید با شرکت گسترده در نماز جمعه سجده شکر به جا آوریم.

حسینی افزود: حضرت امام (ره) نمازجمعه را نمایش قدرت اسلام می‌دانند و به راستی هم چنین است و مقام معظم رهبری هم راجع به نمازجمعه و اهمیت آن سفارش کرده‌اند و آن را دریچه‌ای دلگشا به سوی معنویت و حقیقت می‌دانند.

* آمریکا برای تحریف مسیر انقلاب‌های منطقه تلاش می‌کند

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه اظهار داشت: هفته گذشته شاهد دوره‌گردی وزیر امور خارجه آمریکا بودیم و این در حالی است که تظاهرات مردمی علیه رژیم آمریکایی آل سعود به اوج رسیده و انقلاب مصر نیز طیفی از اسلام‌گرایان را به قدرت رسانده است و وی سعی کرد خود را هراسان به منطقه برساند تا با فریب‌کاری، خود و کشورش را دایه مهربان‌تر از مادر نشان دهد و مسیر تحریف را برای انقلاب مصر ایجاد کند.

وی افزود: او در سفر به مصر آمریکا را حامی انقلاب و مردم انقلابی مصر خواند تا بتواند دولت جدید مصر را به حرکت و هم‌سویی در راستای سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا متقاعد سازد از این رو یکی از بحث‌های او با رئیس جمهور مصر، گرفتن تضمین برای پای‌بندی به پیمان "کمپ دیوید" بود و این در حالی است که مردم علیه سفر وی تظاهرات کردند و خشم خود را علیه آمریکا اظهار داشتند و با کفش و گوجه فرنگی از او استقبال کردند.

حسینی ادامه داد: مردم مصر نشان دادند که مصر متحول شده، بیداری اسلامی در عربستان، یمن و کشورهای اسلامی روزنه امید را به روی مسلمانان رنج کشیده و ستم‌دیده باز کرده است و به اعتقاد مسلمانان جهان حمایت‌های آشکار و پنهان آمریکا از رژیم ضد بشری اسرائیل سنگی است که به شیشه عمر سیاسی آمریکا خورده است.

* ملت‌ها هوشیار باشند

حسینی با اشاره به حوادث سوریه اظهار داشت: آمریکا و حامیان تروریست‌پرور او در سوریه، تروریست‌ها را مسلح می‌کنند، مردم را به جان هم می‌اندازند، کشتار می‌کنند و با انفجار بمب آدم‌کشی می‌کنند و هدف آنها این است که شاید بتوانند خط مقدم مقاومت علیه اسرائیل را بشکنند.

وی افزود: آنها حتی با طرح اصلاحی کوفی عنان که خودشان او را مامور سیاسی کردند، مخالفت می‌کنند و نشان می‌دهند که به هیچ قول و عهدی پای‌بند نیستند اما سرانجام این قضایا هوشیاری ملت‌ها را می‌طلبد تا تسلیم دسیسه‌های شیطانی شیطان بزرگ نشوند.

خطیب جمعه ابرکوه همچنین یاد و خاطره امام راحل و شهدای عملیات افتخار آفرین مرصاد در پنجم مرداد سال 67 را نیز گرامی داشت.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول