اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

رمضان ماه رسیدن به معراج و سلوک الی‎الله است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: رمضان ماه تحرک، رسیدن به معراج و سلوک الی‎الله است.

رمضان ماه رسیدن به معراج و سلوک الی‎الله است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی بعد از ظهر امروز در جلسه با مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: ماه رمضان در نزد اولیاء خدا و انسان‎های کامل از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی به بیانات گوهر بار امام سجاد (ع) در فضیلت ماه رمضان پرداخت و اذعان کرد: یکی از راه‎های سعادتی که خداوند پیش ‎پای بشر قرار داده، ماه رمضان است.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطر نشان کرد: ماه رمضان، ماه اسلام، ظهور و قیام است که از نقش‎های مؤثرش در دل و جان آدمی می‎توان به ارزش آن پی برد.

نورمفیدی با بیان اینکه رمضان ماه ارتقا و تعالی امت اسلامی است یادآور شد: این ماه از امتیازات خاصی برخوردار است چرا که خداوند عنایات ویژه‎ای در این ماه به بندگان خود دارد.

وی متذکر شد: اهمیت این ماه به خاطر نگاه ذات اقدس الهی به بندگانش است و نیز به واسطه شب مبارکی در این ماه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: شاید نگاه برخی به این ماه خوب نباشد ولی ماه رمضان در تعالی انسان مهم است و تکلیفی "روزه" که خداوند در این ماه بر بندگانش واجب کرده زمینه قرب انسان‎ها را فراهم می‎آورد.

نورمفیدی یادآور شد: روزه امر واجبی است که به انسان سالک الی‎الله بال می‎دهد تا پرواز کند و امساک، خودنگهداری و گرسنگی از ویژگی‎های روزه به حساب می‎آید.

وی با اشاره به بیانات پیامبر اکرم (ص) خاطر نشان کرد: به خودتان گرسنگی دهید، شکم‌بارگی نداشته باشید تا شاید دلهاتان خدا را ببیند آری این خاصیت روزه‎داری است.

نماینده ولی فقیه در گلستان به روایتی دیگر از پیامبر (ص) اشاره کرد و بیان داشت: با پرخوری دلهاتان را نمیرانید چرا که پرخوری به مانند آب، به زمین کشاورزی تشبیه شده، اگر آب بیش از حد به زمین داده شود نه تنها کشاورزی را فاسد می‎کند بلکه موجبات نمو گیاه را نیز فراهم نمی‎آورد.

نورمفیدی با اشاره به اینکه نخستین قدم، برای رسیدن به خدا تفکر است اذعان کرد: عزم و تذکر نیز مراحل دیگری برای رسیدن به خداست چرا که عزم، جوهره انسان است و تفاوت انسان‎ها به تفاوت درجه عزم‎شان یکسان نیست.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول