اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

جرم و جنایت در ماه رمضان کاهش می‌یابد/خدمت‌رسانی و اطعام فقرا در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این ماه مبارک ضریب ارتکاب جرم و جنایت نسبت به ماه‌های دیگر سال کاهش پیدا می‌کند.

جرم و جنایت در ماه رمضان کاهش می‌یابد/خدمت‌رسانی و اطعام فقرا در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام بعد از ظهر امروز در نشست اخلاق سپاه‌ حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ماه، ماه تقوا، بندگی خدا و ماه توبه به درگاه پروردگار متعال است.

وی افزود: هر روز در امتحان و آزمون الهی قرار داریم و خداوند با وسایل مختلف ما را محک می‌زند که امروز ولایتمداری ابزار محک و نشانه قبولی ما در این آزمون الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: غفران و رحمت خداوند بی‌حد و نهایت است اما، این مغفرت پروردگار خارج از حکمت نیست و حساب و کتاب دارد و باید برای برخورداری از رحمت خداوند، شرایط لازم را در نفس خودمان ایجاد کنیم.

امام جمعه شهرکرد، نیت صادق و باور به اجابت دعا را از لازمه‌های استجابت ادعیه و بهره‌مندی از برکات ماه ضیافت الهی برشمرد و افزود: هر گونه تزلزل اراده و شک مانع اجابت دعا می‌شود.

نکونام ادامه داد: انسان‌ها مسئول اعمال خود هستند و نگاه تساهل و تسامح‌گونه به اعمال خطرناک است.

وی طهارت ظاهری و باطنی را باعث دوری از گناهان دانست و گفت: توبه واقعی از راه استغفار با عزم، اراده و از نو تصمیم گرفتن و از ابتدا شروع کردن محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در استغفار باید لذات گناهان گذشته با ریاضت و سختی‌ها از بدن خارج شود تا زمینه قبولی توبه حقیقی فراهم شود.

وی به ضرورت خدمت‌رسانی و اطعام فقرا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: نگذارید این اعمال خیر در جامعه به خاطر برخی مشکلات اقتصادی کم‌رنگ شود و این کار را با ساده‌ترین روش‌ها حتی با یک دانه خرما و جرعه آب انجام دهید.

نکونام گفت: در این ماه نسبت به ماه‌های دیگر سال ضریب ارتکاب جرم و جنایت در سطح جامعه کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام‌/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول