اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

رمضان ماه برادری و انفاق به هم‌نوعان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر آوج گفت: رمضان ماه برادری و انفاق به هم‌نوعان در جامعه اسلامی است.

رمضان ماه برادری و انفاق به هم‌نوعان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، حجت‌‌الاسلام محمد میرزایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آوج با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه یکی از برترین و ارزشمندترین ماه‌هایی است که مسلمانان و به ویژه شیعیان باید حداکثر بهره‌برداری را از آن داشته و با عبادات و نیایش‌های خود موجب سعادت و رستگاری جامعه اسلامی شوند.

امام جمعه موقت شهر آوج افزود: در ایام این ماه جوانان و نوجوانان باید با حضور در مراسم دینی و به‌ویژه محافل دینی و قرآنی عرصه را برای تعالی و رشد فکری خویش مهیا کنند.

وی با بیان اینکه روزه‌داری یک توفیق بزرگ از جانب خداوند متعال برای انسان است، تصریح کرد: در روایات و آیات متعددی آمده است که مسلمانان تنها در صورت تقوا و درستکاری می‌توانند به مقام قرب و دوستی خداوند متعال دست‌یافته و به سوی قله‌های معرفت برسند.

امام جمعه موقت شهر آوج با بیان اینکه روحانیون و مبلغان دینی باید در این ماه با حضور در مناطق و روستاهای دورافتاده مردم را به فراگیری علوم دینی و اسلامی دعوت کنند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ناب و ارزشمند اسلامی در این ماه پرخیر و برکت باید با جدیت دنبال شده و همه مسئولان و متولیان امر نیز با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی به اشاعه اصول و موازین دینی و شرعی در سطح جامعه برای جوانان و نوجوانان با ایمان بپردازند.

میرزایی با قدردانی از حضور روحانیون در شهر آوج در آستانه ماه مبارک رمضان عنوان کرد: امیدواریم که با برپایی محافل انس با قران کریم و مراسم مذهبی بتوانیم در این ماه عزیز مقدمات را برای پویایی و رشد همه‌جانبه مردم و به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از نتایج بسیار ارزشمند روزه‌داری در این ماه پرخیر و برکت صبر و بردباری بیشتر در طول ایام دیگر سال است، بیان کرد: مسلمانان در ماه مبارک رمضان می‌آموزند که به هم‌نوعان و افراد دیگر در نظام اسلامی نگاه و احساس ترحم ویژه‌تری داشته و در راستای ایجاد وحدت و برادری تلاش کنند.

امام جمعه موقت شهر آوج خاطرنشان کرد: امیدواریم که مسئولان نیز در این ماه بتوانند با ارائه بیشتر خدمات به مردم سبب هرچه بهتر برگزار شدن مراسم این ماه عزیز و معنوی شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول