اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین:

خبرگزاری فارس ظرفیت تاثیرگذار و مهم نظام است / خبرنگاران پیش‌قراولان جنگ نرم هستند

خبرگزاری فارس: در آستانه روز خبرنگار نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبرنگاران و اهالی رسانه را پیش‌قراولان جنگ نرم نامید و گفت: خبرگزاری فارس یک ظرفیت و ارزش تاثیرگذار برای نظام است.

خبرگزاری فارس ظرفیت تاثیرگذار و مهم نظام است / خبرنگاران پیش‌قراولان جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هفته دوم مرداد ماه با دومین هفته از ماه مبارک تلاقى پیدا کرد، با این تعریف که دو اتفاق شیرین در این روزها رقم خورده است. سالروز میلاد امام حسن مجتبى (ع) در 15 رمضان و سالروز شهادت صارمى خبرنگار جمهورى اسلامى به دست طالبان در افغانستان که براى گرامیداشت آن، ١٧ مرداد را روز خبرنگار تعیین کرده‌‏اند.

قرار گرفتن در این ایام بهانه‌‏اى شد تا حجت‌الاسلام سید مرتضى حسینى نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند با حضور در دفتر رسانه‏‌هاى مکتوب و الکترونیک استان قزوین، قدردانى خود را از زحمات اصحاب رسانه بیان کند. حسینى به دلیل فشردگى برنامه‏‌هاى کارى مجلس، چند روز زودتر و در شنبه 14 مرداد با اهداى لوح تقدیر از زحمات روزنامه‌‏نگاران و اهالی رسانه سپاسگزارى کرد.

قدس متعلق به امام رضا (ع)

على علی‏محمدى مسئول نمایندگى روزنامه سراسرى قدس و همچنین مسئول خانه مطبوعات استان قزوین نخستین میزبان حجت‌الاسلام حسینى و هیئت همراه وى بود.

حسینى در این دیدار روزنامه قدس را متعلق به امام هشتم شیعیان دانست و بیان کرد که به همین خاطر نخستین رسانه‏‌اى که براى بازدید انتخاب کرده است، نمایندگى روزنامه قدس در قزوین است.

محمدى نیز در تکمیل سخنان حجت‌الاسلام حسینى تأکید کرد که هرچند قدس متعلق به آستان قدس رضوى است، اما نه تنها به شکل سراسرى بلکه به صورت بین‌المللى منتشر مى‏‌شود و این روزنامه در تمام کشورهایى که جمهورى اسلامى در آن سفارتخانه دارد، چاپ و توزیع مى‌‏شود.

با رسانه‌‏هاى جهاد دانشگاهى

خبرگزارى‏‌هاى قرآنى ایکنا و دانشجویان ایسنا که از رسانه‌‏هاى جهاد دانشگاهى هستند، میزبانان بعدى نماینده مردم قزوین در مجلس بودند.

رسول حمیدى مسئول خبرگزارى ایکناى قزوین و نشریه هیئت امروز و خانم نجارى سردبیر ایسناى قزوین توضیحاتى درباره فعالیت‌‏هاى خبرگزارى‏‌هاى متبوع خود ارائه دادند.

در ادامه حجت‌الاسلام حسینى به ارائه پیشنهادات و توصیه‏‌هایى به اعضاى هیئت تحریریه این خبرگزارى‌‏ها پرداخت و گفت: خبرگزارى ایکنا با توان و ظرفیتی که در اختیار دارد، مى‌‏تواند در راه کاستن از مهجوریت و مظلومیت قرآن گام بردارد و باید در این راه تلاش کند.

حسینى در ادامه سخنان خود به برخى هشدارها و نگرانى‌‏هاى مراجع نسبت به دین گریزى برخى از اقشار جوانان اشاره کرد و افزود: اگر خبرگزارى ایکنا بتواند اخبار مربوط به برنامه‌‏هاى قرآنى و دینى برگزار شده در گوشه و کنار شهر با حضور جوانان را منتشر کند، این ناامیدى موجود در علما نیز از بین خواهد رفت.

حسینى همچنین سردبیر و خبرنگاران ایسنا را مورد خطاب قرار داد و گفت: سال‏‌هاى قبل خبرگزارى ایسنا اقدام به انتشار اخبارى مى‏‌کرد که گاهى در تعارض با نظام جمهورى اسلامى بودند اما خوشبختانه این روند مدتى است که متوقف شده است، البته شما نباید استقلال خود را در تولید اخبار و انتشار کاستى‏‌ها و حتى بیان ضعف‏‌هاى مسئولان از دست بدهید.

وى تأکید کرد که ایسنا نباید وابسته به گروه و فرد خاصى باشد.

فارس، خط مقدم جنگ نرم

حجت‌الاسلام حسینى در ادامه بازدید خود از رسانه‏‌هاى قزوین به خبرگزارى فارس رفت که به گفته غلامعلى حداد عادل خط مقدم جنگ نرم غرب با ایران است.

حسینى در این دیدار به خبرنگاران فارس گفت: فارس این توانایى را دارد که بسیارى از توطئه‏‌هاى دشمنان را خنثى کند، این خبرگزارى یک ارزش است و اخبار آن مورد اعتماد همه است.

وى ادامه داد: خبرگزارى فارس همواره واقعیت‌‏های جامعه را منتشر می‌کند و پل ارتباطی مردم و مسئولان نظام است.

وى همچنین با یاد کردن از شهید صارمى گفت: این شهید با خون خود، روز خبرنگار را آبیارى کرد و در حقیقت با شهادت او بود که روزى را به نام خبرنگار نامگذارى کردند.

حسینى همچنین با اشاره به طرح نظام جامع رسانه‌‏های همگانی که هم‌‏اکنون در دستور کار کمیسیون فرهنگى مجلس قرار دارد، گفت: براى دریافت پیشنهادات و نظرات اصلاحی خبرنگاران بر این طرح آماده‌‏ام.

علیرضا ضرغامى نیز از چگونگى فعالیت‌‏هاى شعبه قزوین خبرگزارى فارس توضیحاتى بیان کرد.

با روزنامه‌‏هاى سراسرى در قزوین

دیدار از تحریریه سرپرستى‏‌هاى روزنامه‌‏هاى ایران با مسئولیت احمد احمدى، دنیاى اقتصاد و فرهیختگان با مسئولیت مهرداد نورى، جام ‏جم با مسئولیت احمد حق‏شنو، جمهورى اسلامى با مسئولیت حمید زارع‏دار، ابرار، سیاست روز و آفرینش با مسئولیت خدایار چگینى و کیهان با مسئولیت حسن رجبى از دیگر برنامه‌‌‏هاى دیدار با رسانه‏‌هاى قزوین بود.

حسینى در این دیدارها با نحوه فعالیت و چگونگى انتشار نشریات سراسرى در استان قزوین آشنا شد و با اهداى لوح تقدیر، نسبت به زحمات این قشر از روزنامه‏‌نگاران ابراز تشکر کرد.

در این بازدیدها روزنامه‏‌نگاران با تأکید به این نکته که برای نخستین بار در تاریخ قزوین است که نماینده شهر به رسانه‏‌هاى مکتوب و الکترونیک سرکشى مى‌‏کند، از این اقدام حجت‏‌الاسلام حسینى تقدیر و تشکر کردند.

حسینى نیز ابراز امیدوارى کرد که این بازدیدها به صورت مستمر و منظم ادامه داشته باشد.

وى همچنین هنگام حضور در دفتر روزنامه کیهان، ضمن بیان فضیلت‏‌هاى این روزنامه و حسین شریعتمدارى نماینده ولى‌فقیه و سرپرست روزنامه کیهان، از زحمات حسن رجبى مسئول نمایندگى کیهان در قزوین در هماهنگى براى انجام برنامه بازدید از رسانه‏‌هاى قزوین سپاسگزارى کرد.

رسم افقى از آینده

احمد خورگامى و دیگر همکاران مطبوعاتى او در هفته‌‏نامه افق نیز میزبان حجت‌‏الاسلام سید مرتضى حسینى، عضو کمیسیون فرهنگى مجلس بودند.

حسینى در این دیدار با صراحت لهجه همیشگى خود گفت: انقلابى بودن خوب است، اما انقلابى ماندن مهم است و به همین دلیل از دوستان مطبوعاتى خود مى‌‏خواهم همواره در مسیر دفاع از ارزش‌‏ها گام بردارند.

وى در این دیدار از تجمع بزرگ اصولگرایان استان قزوین در روز پنجم شهریور خبر داد و گفت: پس از برگزارى جلسات و نشست‏‌هاى مختلف برنامه‌‏هاى این مراسم تعیین شده است از جمله اینکه بعد از صحبت‌هایى که با آقاى حداد عادل داشتم، وى پذیرفت که با حضور در این مراسم، سخنران اصلى برنامه باشد.

پا در محوطه خبرگزارى رسمى جمهورى اسلامى

تحریریه ایرنا رسانه بعدى بود که حسینى براى بازدید به آنجا رفت، حسینى پس از شنیدن توضیحات امامعلى کشاورز شهسوارى مسئول ایرناى قزوین گفت: بیان اخبار باید مبتنى بر واقع‌بینى باشد و نه دفاع از منابع حزبى و گروهى.

وى همچنین به وجود تحریم‌‏هاى غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: درست است که این تحریم‌‏ها مشکلات و سختى‌‏هایى را به همراه داشته است، اما داراى نتایج خوبى هم بوده است. اول اینکه دولت را به سمت مردم و اقتصاد مردمى رهنمون کرده، مسئله دوم اینکه عاملى براى پایان دادن به اختلاف سلیقه‏هاى موجود بین دولت و مجلس شده و سوم اینکه به ما آموخت تا با استفاده از تجربیات دوران جنگ، چگونه توطئه‌‏های آمریکا و اروپا را خنثى کنیم و بتوانیم آنها را دور بزنیم.

وى تأکید کرد: رسانه باید با انتخاب و انتشار اخبار مناسب ضمن اینکه واقعیت‌‏ها را به مردم بیان مى‌کند، به رشد امید در دل هم‌میهنان نیز کمک کند.

در رواق شبستان

خبرگزارى شبستان نیز از جمله رسانه‌‏هایى بود که حسینى به بازدید از آنها پرداخت، حجت‌الاسلام رمضانى مسئول خبرگزارى شبستان در قزوین به ارائه گزارشی از فعالیت‌‏هاى این خبرگزارى پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام حسینى گفت: رمضان، فرصت مناسبى براى انتشار اخبار است، اگر خبرنگار و عکاسى بتواند از حالات روحانى نیایش‏گران در این ماه و شب‏هاى قدر لحظه‌اى را ثبت کند و اگر این کار با دقت بسیار همراه باشد، آن مطلب یا عکس تاریخى و ماندگار خواهد شد.

تقدیر از زحمات خانم هاشمى خبرنگار این خبرگزارى با اهداى لوح تقدیر پایان‌بخش دیدار حسینى از شبستان بود.

اندیشه‌اى که زلال است

مهاجرى به همراه همسرش خانم رحمانى زوج روزنامه‌نگارى هستند که اعضاى تحریریه هفته‌نامه اندیشه زلال را تشکیل مى‌دهند.

با ارائه توضیحات کوتاه در خصوص فعالیت‌هاى نشریه اندیشه زلال و تشکر از این زوج روزنامه‌نگار با اهداى لوح یادبود توسط حجت‌الاسلام حسینى، بازدید از این هفته‌نامه موفق به اتمام رسید.

با مِهر و ولایت و تاک

برنامه بعدى حضور در نمایندگى خبرگزارى مهر بود. محمدرضا جباری از چهره‌‏هاى رسانه‌‏اى استان قزوین مسئولیت این خبرگزارى را در استان قزوین دارد.

وى به کیفیت اخبار تولیدى تأکید ‏کرد و گفت: خبرگزاری مهر با کمترین امکانات در زمینه کیفی‏‌سازی خبرها توجه جدی دارد و در رقابتی دوستانه و رسانه‌‏ای با خبرگزاری‏‌های شاخص دولتی و استانی توانسته به خوبی نظر مخاطبان را جلب کند و از نظر کیفیت و تنظیم خبر مورد تأیید کارشناسان این حوزه قرار دارد.

مسئول خبرگزاری مهر استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس و ارائه طرح‌‏های کاربردی از اعتبارات فرهنگی استان‌ها برای تامین بخشی از مخارج و نیازهای دفاتر خبرگزاری‏‌های فعال استفاده شود.

سید مرتضی حسینی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه خبرگزاری مهر زیر نظر مقام معظم رهبری است، گفت: این افتخار بزرگی است که وظیفه خبرنگاران این رسانه را سنگین می‌کند لذا انتظار می‏‌رود حرکت در مسیر منویات رهبری همچنان در این رسانه پیگیری شود و محور کار قرار گیرد.

حسینی با بیان این نکته که با مشکلات خبرنگاران آشناست، اظهار کرد: توجه دولت به امور فرهنگی قابل توجه است و امیدواریم در کمیسیون فرهنگی مجلس بتوانیم در راستای کمک به فعالان فرهنگی و رسانه‏‌ها اقدامات موثری انجام دهیم.

در ادامه حجت‌الاسلام حسینى و هیئت همراه وى به دفتر روزنامه ولایت رفتند، حسینى در این دیدار و در جمع روزنامه‏‌نگاران و مسئولان روزنامه ولایت ضمن تحسین امکانات این روزنامه گفت: لایحه اصلاح قانون مطبوعات در راه کمیسیون است، براى این منظور من از روزنامه‌نگاران همشهرى‏‌‌ام به خصوص شما باتجربه‌‏ترها مى‏‌خواهم که نظرات و پیشنهادات خود را ارائه بدهید تا به امید خدا مورد استفاده قرار گیرد.

حسینى همچنین به دیدار امیرعلى رضایى سردبیر هفته‌نامه تاک رفت.

رضایى در این دیدار نسبت به گرانى کاغذ ابراز ناراحتى کرد و از حسینى درخواست کرد تا نسبت به رفع این معضل تلاش خود را انجام دهد.

راهکارى که حسینى در این خصوص بیان کرد، شامل تلاش براى تأمین بخشى از کاغذ مورد نیاز نشریات به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى پس از جلب نظر وزیر مربوطه بود.

آواى تات قزوین، مشکاة بصیرت و رایحه مهر

حسینى همچنین با حضور در هفته‌نامه آواى تات قزوین، میزبان زوج دیگرى از روزنامه نگاران قزوین بود.

حسینى نیز در جمع این زوج روزنامه‌نگار به بیان دیدگاه‌هاى فرهنگى خود پرداخت و بر معرفى قشر خبرنگار به جامعه و زحماتى که این قشر متحمل مى‌شوند، تأکید کرد.

صادق چگینى روزنامه‌نگار هفته‌نامه مشکاة بصیرت نیز از هزینه‏‌هاى کاغذ و چاپ نشریات در قزوین ابراز گله کرد. وى درخواست کرد که با تلاش‌‏هاى حجت‌الاسلام حسینى، اداره کل ارشاد قزوین صاحب چاپخانه‌‏اى شود که خدمات ارزان‌ترى به مشریان ارائه دهد.

حسینى هم با اشاره به اینکه با اجراى قانون خصوصى‌‏سازى و اصل 44 قانون اساسى امکان انجام این درخواست وجود ندارد، ابراز امیدوارى کرد که با کاهش اثرات تحریم شاهد پایین آمدن قیمت کاغذ باشیم.

حسینى در ادامه لوح تقدیر محمد رحمانى، مدیر مسئول هفته‌نامه مشکاة بصیرت را که در جلسه غایب بود، به حامد طاهرخانى سردبیر هفته‌نامه اهدا کرد.

رایحه مهر هفته‌نامه بعدى بود که با مسئولیت و مدیریت اسلامى صدر، روزنامه نگارى اصولگرایى را در پیش گرفته است.

اسلامى صدر هم در خصوص چگونگى فعالیت‏‌هاى نشریه خود و به ‏ویژه اینکه این نشریه تمام نیروهاى خود را خود تربیت کرده است، توضیحاتى ارائه داد.

وى خطاب به حجت‌الاسلام حسینى تأکید کرد: تا به امروز سعی کرده‌ایم به تکلیف خود عمل کنیم و در ادامه نیز سعی خواهیم کرد در راستای آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

قزوین امروز

سایت قزوین امروز که بنا به ادعاى مسئول آن پر بیننده‌‏ترین سایت استان قزوین است، آخرین رسان‌ه‏اى بود که حجت‌‏الاسلام حسینى به بازدید از آن پرداخت. علیرضا خدابخش مدیر این سایت در توضیحات از سایت قزوین امروز بیان کرد: این سایت دو سال پیش افتتاح شد و با ٣ هزار بازدیدکننده بیشترین کاربر مهمان را دارد.

وى ادامه داد: این سایت کاربر محور است و کاربران سایت اقدام به بارگذارى مطالب سایت مى‏‌کنند که گاهى اوقات رعایت نکردن قوانین سایت توسط کاربران، مشکلاتى را براى ما ایجاد کرده است.

خدابخش همچنین از انتشار 19 هزار و 600 لینک در سایت قزوین امروز خبر داد و اعلام کرد که به زودى جشن ٢٠ هزارمین لینک قزوین امروز برگزار می‌شود.

حسینى نیز در این دیدار براى سایت قزوین امروز آرزوى موفقیت کرد و قدردانى خود را با اهداى لوح تقدیر به علیرضا خدابخش بیان کرد.

آیین گشایش ساختمان برنا

حضور در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شعبه خبرگزارى برنا در قزوین، دیگر برنامه‌اى بود که حجت‌الاسلام حسینى در آن شرکت کرد.

وى در سخنان کوتاهى رو به حاضران در این مراسم به بیان برخى اوضاع داخلى پرداخت و گفت: ما در حال حاضر در شرایط خاصى هستیم، آمریکا به خوبى مى‌داند که توان مقابله نظامى با ایران را ندارد.

وی ادامه داد: آمریکا در سوریه که خط مقدم مقاومت و حمایت از حزب‌اللّه است، آشوب به راه انداخته است تا توان حزب‌اللًه را تضعیف کند، شاید در آینده بخواهد به گزینه نظامى علیه ایران فکر کند، اما در حال حاضر این توان را ندارد و به همین دلیل رو به فشار اقتصادى با استفاده از ابزار تحریم آورده است.

وى ادامه داد: آنها با این فشار اقتصادى به دنبال دو راه هستند، یا نظام ببُرد و به خواسته‌هاى نامشروع آنها تن دهد، یا مردم ببُرند و مقابل نظام بایستند، به همین دلیل تحریم در اقتصاد و نفت و بانک مرکزى و بانک‌‏هاى طرف معامله با ایران و بیمه کشتى‏‌هاى بارى را در دستور کار خود قرار دادند که این فشار بیشتر و بیشتر شود ولى خبر ندارند که با این تحریم‌‏ها کشور را از تک محصولى به اقتصاد متکى بر فعالیت‏‌هاى مردم در کشاورزى و صنعت سوق مى‏‌دهند.

وى تأکید کرد: البته بى‌تدبیرى‏هایى هم در موضوع اقتصاد کشور وجود دارد که نباید ادامه داشته باشد، مانند گرانى مرغ که تنها عامل آن بى‌‏تدبیرى بود.

وى در پایان خطاب به خبرنگاران حاضر در این مراسم گفت: شما خبرنگاران در این فضا باید با دقت عمل کنید. باید علاوه بر اینکه ضعف مسئولان را بیان مى‏‌کنید، اجازه ندهید که دل مردم خالى و امید از آنها گرفته شود.

متعهد به شعار

دیدارهاى حجت‌الاسلام سید مرتضى حسینى از رسانه‌هاى استان در حالى پایان پذیرفت که در تمام این بازدیدها از او تشکر مى‌‏کردند و حسینى نیز تأکید مى‌‏کرد که به تمام شعارهاى انتخاباتى خود از جمله تعامل با رسانه‌‏ها و روزنامه‏‌نگاران و خبرنگاران پایبند خواهد بود و همچنین با صدایى گشاده اعلام کرد که "همچنان میرزابنویس فقرا هستم".

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول