اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد

650 روزه‌دار در طرح سفره‌های آسمانی چرام اطعام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) چرام گفت: به همت کمیته امداد 650 روزه‌دار در طرح سفره‌های آسمانی چرام اطعام شدند.

650 روزه‌دار در طرح سفره‌های آسمانی چرام اطعام شدند

علی‌حسن مظاهری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در چرام، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان یکی از کارهایی که بسیار اهمیت دارد اطعام کردن و سفره میهمانی پهن کردن برای فقیران و مستمندان در راه رضای خداوند بوده که از ثواب و منزلت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از سنت‌های خوبی که در بین مؤمنان رایج است و ریشه در ایمان مردم دارد، افطاری دادن و میهمانی کردن اقوام و دوستان در ماه مبارک رمضان است، گفت: توجه یافتن به کسانی که در اداره زندگیشان به ویژه ضروری‌ترین امر یعنی غذا، با دشواری روبه‌رو هستند، یکی از حکمت‌های روزه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چرام تصریح کرد: در راستای برنامه‌های ماه مبارک رمضان و مشارکت خیرین در خصوص اطعام روزه‌داران ضیافت افطاری 300 نفر از روزه‌داران نیازمند چرام با حضور فرماندار، معاون حمایت خانواده و تعدادی از مسئولین شهرستان انجام گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه هدف از این میهمانی‌ها و افطاری‌ها علاوه بر مسرور کردن مؤمنان خصوصا فقرا، ایجاد انس و هماهنگی و اتحاد بین مسلمانان است، عنوان کرد: اگر سفره‌هایی که هنگام افطار گسترده می‌شود برای خودنمایی و چشم و هم‌چشمی‌ها باشد و بی‌توجه به درماندگان و فقرا پهن شود، جز گناه و دوری از حقیقت ثمری ندارد.

مظاهری در ادامه ابراز داشت: تعداد 350 پرس غذا نیز در این مراسم به صورت سبد غذایی گرم تحویل خانواده‌های نیازمند داده شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چرام با تشریح تبیین اخلاقی و آثار معنوی افطاری دادن اذعان داشت: از نظرگاه اخلاق افطاری دادن که همان شریک کردن دیگری در غذای خود است به گونه‌ای ایثار و نمود سخاوت فردی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به لطف خداوند و با مشارکت خیرین شهرستانی و برون استانی، کمیته امداد بتواند در مناطق محروم گام مؤثری در راستای حمایت از محرومین بردارد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول