اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد فاروج:

60 درصد از تسهیلات اشتغال در بخش دام‌پروری هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج گفت: بیش از 60 درصد از تسهیلات اشتغال سال جاری در بخش دام‌پروری هزینه می‌شود.

60 درصد از تسهیلات اشتغال در بخش دام‌پروری هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، غلامحسن خوشقامت با بیان اینکه این منطقه با توجه به شرایط خاص اقلیمی، جایگاه ویژه‌ای در توسعه دامداری دارد، افزود :به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود امسال 60 تا 70 درصد تسهیلات خوداشتغالی صرف طرح‌های دامداری این شهرستان شود.

وی افزود: بیش از 15 طرح اشتغال دامداری طی سه ماهه نخست سال جاری توسط خانواده‌های نیازمند زیرپوشش این نهاد در این شهرستان به اجرا رسیده است.

خوشقامت در خصوص طرح‌های دام‌پروری فاروج تصریح کرد: در مجموع طرح‌های اجرا درآمده دو تا سه درصد جزو طرح‌های راکد و مشکل‌دار محاسبه می‌شود.

وی ارایه تسهیلات برای راه‌اندازی این طرح‌ها را امری اساسی در جهت توانمندی مددجویان این نهاد عنوان کرد و گفت: ارایه این تسهیلات تا به امروز توانسته بسیاری از مشکلات مددجویان نیازمند را مرتفع و آن‌ها را به مرز خودکفایی برساند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج میزان اعتبار هزینه شده در طرح‌های سه ماهه نخست سال جاری را بیش از یک میلیارد و 462 میلیون ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای ارایه تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد بیش از 821  طرح دام‌پروری را در شهرستان فاروج به اجرا رسیده است.

خوشقامت هدف از اجرای این طرح‌ها را ایجاد اشتغال و کمک به معیشت خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: سود حاصل از محصولات تولیدی مددجویان برای کمک به درآمد خانواده و تکیه افراد به درآمد حاصل از دسترنج خود و همچنین خودباوری آنان صرف می‌شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در جهت توانمندی مجریان این طرح‌ها اظهار کرد: برگزاری آموزش چهره به چهره  و خرید دارو برای سلامت دام‌ها از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول