اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

عمر ساختمان‌های اداری اردبیل 16 سال است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: عمر متوسط ساختمان‌های اداری در سطح استان اردبیل بر اساس آخرین ارزیابی‌ها 16 سال است.

عمر ساختمان‌های اداری اردبیل 16 سال است

عادل علیپور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 48 دستگاه که حدود 10 درصد فضاهای اداری استان را شامل می‌شود وضعیت مالکیتشان به شکل استیجاری است و بیش از 82 درصد ساختمان ادارات که 406 دستگاه اجرایی را شامل می‌شود ساختمان ملکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: تنها چهار دستگاه دارای ساختمان اوقافی و مابقی نیز دارای ساختمان‌های متفرقه هستند که گاه از فضای استاندارد نیز برخوردار نمی‌باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل در خصوص وضعیت استخدامی نیروها نیز یادآور شد: بر اساس آخرین آمار 10 هزار و 36 نفر در استان اردبیل نیروی رسمی و پیمانی وجود دارد که البته به این آمار باید نیروهای طرحی، قراردادی و شرکتی را نیز که حدود یک هزار و 200 نفر در مجموع هستند اضافه کرد.

واگذاری 400 خدمت به دفاتر پیشخوان

علیپور از استقرار سیاست دولت الکترونیک در ادارات و نهادهای مختلف خبر داد و گفت: ‌در طول برنامه پنجم توسعه باید به نحوی عمل کنیم تا قادر باشیم در آخر برنامه در قالب مدیریت الکترونیکی بدون فوت وقت و تلف شدن انرژی خدمات‌رسانی خود را به صورت گسترده و الکترونیکی انجام دهیم.

این مسئول هدف اصلی از این کار را تولید ثروت و در‌آمد اعلام کرد و افزود:‌ ما با ارتقای شرایط بهره‌وری بیشتر از انجام این پروژه‌ها می‌توانیم توانمندی‌ها را ارتقا داده و از این طریق تولید در‌آمد و ثروت را برای جامعه داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل از حذف کاغذ در ارتباطات اداری خبر داد و بیان داشت: با آغاز این کار به تدریج فرایند ارتباطات کاغذی به حداقل رسیده و در نتیجه در سایه استقرار دولت الکترونیک هم مسئولان و هم مردم می‌توانند کارهای خود را به صورت شبکه‌ای پیگیری کنند.

علیپور به آثار مثبت این کار اشاره کرد و ادامه داد: ما از ماه‌های آینده این نسخه را در گام اول برای استانداری اردبیل می‌پیچیم و سعی داریم در ارتباطات و تعاملات خود کاغذ را حذف کنیم.

379 هزار متر‌مربع فضای اداری در اردبیل

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود موضوع ساماندهی فضای اداری را کار ارزشمند توصیف کرد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس افزود: ما در کنار ساماندهی نیروی انسانی موضوع ساماندهی فضای اداری را نیز جدی گرفتیم و در تلاش هستیم تا دستگاه‌های اداری و اجرایی استان با استقرار در ساختمان‌های ملکی و مناسب بتوانند خدمات مطلوب ارائه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل با اعلام اینکه بیش از 80 درصد ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از فضای اداری مطلوب برخوردار هستند، تصریح کرد: برخی مغایرت‌ها را نیز در ساخت و سند ارائه شده شاهد هستیم به طوری که در سند قرار بوده اداره‌ای 100 متر فضای اداری تدارک ببیند که در عمل این رقم به 200 متر مربع رسیده است.

علیپور در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه 46 دستگاه اجرایی تاکنون در ساماندهی فضای اداری بسیار موفق عمل کرده‌اند،‌ به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما با استفاده از فضای اداری مازاد دستگاه‌های تجمیع شده نیز سعی کردیم برخی از نواقص و کمبود‌ها را جبران کنیم به طوری که در مجموع در استان اردبیل بیش از 379 هزار و 786 متر‌مربع فضای اداری قابل بهره‌برداری وجود دارد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول