اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 8 قم:

ادارات دولتی تعامل بیشتری با شهرداری‌ها داشته باشند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه هشت قم گفت: به منظور توسعه فضاهای تجاری و اداری نیازمند تعامل بیشتر ادارات دولتی با شهرداری هستیم.

ادارات دولتی تعامل بیشتری با شهرداری‌ها داشته باشند

موسی حاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت توجه به مسئله پدافند غیرعامل در طراحی‌های شهری اظهار کرد: به همین منظور در بحث ورودی شهرک پردیسان و برای ساخت تقاطع غیر همسطح، در حال تملک زمین هستیم.

وی افزود: سال گذشته 2.3 هکتار از این زمین با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در اختیار کارفرما قرار گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 7.4 هکتار دیگر نیز باید تملک شود که در این خصوص جلسات متعددی با مالکان برگزار شده است.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه طرح اتصال شهرک قدس به پردیسان نیز در دستور کار قرار دارد گفت: در این زمینه مشکلاتی با شهرک مهدیه وجود دارد اما در صدد رفع آن هستیم.

حاتمی با تاکید بر تعامل بیشتر ادارات دولتی با شهرداری‌ها ابراز کرد: در حال حاضر با کمبود واحدهای تجاری و اداری در شهرک پردیسان مواجه هستیم ضمن اینکه تعداد بانک‌های موجود نیز پاسخگوی نیاز ساکنان این منطقه نیست زیرا تنها دو بانک در این منطقه شعبه داشته و سه عابربانک نیز خدمات لازم را به مشتریان عرضه می‌کنند.

شهردار منطقه هشت قم افزود: در حال حاضر 40 هزار نفر در پردیسان زندگی می‌کنند اما با نگاهی به چشم‌انداز مسکن مهر و ازدیاد واحدهای مسکونی دیگر در این شهرک، جمعیت 250 تا 300 هزار نفری برای این منطقه متصور است که همه آنها نیازمند خدمات اداری و اجتماعی خواهند بود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره‌کل راه و شهرسازی قم به منظور اختصاص واحدهای تجاری و اداری بیشتر در پردیسان بیان داشت: قرار است 25 درصد کاربری‌های تجاری در اختیار شهرداری منطقه هشت قرار بگیرد.

حاتمی ادامه داد: در طرح تفصیلی جامع پردیسان بیشتر بر روی کاربری مسکونی تاکید شده است در حالی که کمبود فضاهای اداری و آموزشی احساس می‌شود.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قرار است 18 مدرسه را در پردیسان به بهره‌برداری برساند گفت: مردم این منطقه توقعات بیشتری دارند و ما نیز پیگیر حل این مسئله هستیم و در این خصوص پنج مورد نقطه‌یابی شده و برای احداث بازارهای موقت به منظور فروش مایحتاج عمومی مردم به سازمان میادین شهرداری قم معرفی شده‌اند ضمن اینکه دو مورد از این بازارها به زودی ساخته خواهند شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول