اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 93 محقق می‌شود

حذف کامل مراجعه فیزیکی به ادارات برق فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: پیش‌بینی ما این است که در آستانه سال 93 ورود فیزیکی مراجعان در ادارات برق این استان صفر باشد.

حذف کامل مراجعه فیزیکی به ادارات برق فارس

اصغر حدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از سال 89 برای افزایش نقاط تماس با مشتریان برنامه‌ریزی کردیم که این مهم با دو رویکرد کاهش تردد مشتری به منظور ارائه خدمت و دوم شفاف‌سازی بیش از پیش دستورالعمل‌های مورد اقدام در راستای جلب اعتماد مشتریان صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس اضافه کرد: دو برنامه در این زمینه داشتیم که یکی ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دیگری ارائه خدمات از طریق پورتال شرکت بود.

به گفته وی، خدمات پیشخوان از طریق چهار دفتر پایلوت در سال 90 شروع شد که با لینک‌شدن پورتال با دیتا بیس فروش انرژی در عمل از خرداد‌ماه، بحث ارائه خدمات از این طریق بود.

وی تصریح کرد: تا انتهای سال جاری، 80 نقطه این استان از طریق دفاتر پیشخوان دولت کار را واگذار می‌کنند و 18 خدمت نیز از طریق پورتال ارائه می‌شود.

حدادی تصریح کرد: از برکات این طرح علاوه بر جلب رضایت مشتریان، بحث ساده‌سازی قوانین و مقررات، کاهش تردد شهری و آلودگی و مسائل زیست محیطی است.

به گفته وی، این حجم از واگذاری فرایندهای ارائه خدمت از طریق پورتال در میان شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور بی‌نظیر است.

فروش انشعاب، تغییر قدرت و نام، صدور صورتحساب، کاهش موقت، برگشت کاهش موقت و صورتحساب موردی از جمله این موارد خدمات بودند که وی به آن اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس ادامه داد: سامانه‌ای به صورت آزمایشی در حال تست است که اقدامات سخت و نرم‌افزاری آن انجام شده است و در صورت مثبت بودن نتیجه، قبل از شش ماه نخست سال جاری اعلام می‌کنیم که تمام پرداخت‌ها به صورت متمرکز از طریق این سامانه انجام ‌شود.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه ما این بود که بیشترین استقبال از خدمات اینترنتی در کلان‌شهر شیراز صورت بگیرد اما جالب این‌ که بیشترین درخواست‌ها در طی بهره‌برداری آزمایشی در روستاهای شهرستان مرودشت بوده است.

حدادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگ‌ترین حجم همکاری مشترکان کشاورزی در پیک‌سایی در سال 90 به شرکت توزیع نیروی برق شیراز تعلق گرفت.

به گفته این مقام مسئول، برای تشویق به پیک‌سایی برای کشاورزانی که در چهار ساعت پیک بار از برق استفاده نمی‌کردند قیمت انرژی مصرفی آنها در مابقی ساعات به نرخ کم‌باری محاسبه شد یعنی به ازای هر کیلووات هشت تومان، کیلوواتی چهار تومان پرداختند.

وی افزود: با توجه به تغییر رفتار مصرفی در کلان‌شهرها و استفاده گسترده از وسایل خنک‌کننده پیک مصرف که پیش از این در ابتدای شب بود در حال حاضر در تابستان در ابتدای شب و ظهر است.

حدادی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم این پیک بار را کنترل کنیم از ابتدای سال جدید پیک ادارات دولتی را از شب به پیک ظهر تغییر دادیم.

وی در همین زمینه از تلاش توزیع برق این استان برای جلب همکاری صنایع و فرهنگ‌سازی برای پیک‌سایی بخش خانگی خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اضافه کرد: سال 90 حدود 10 هزار انشعاب غیرمجاز را به انشعاب مجاز تبدیل کردیم و پیش‌بینی ما این است که با توجه به طرح بسیار بزرگ تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خودنگهدار در شیراز، حجم سرقت برق و سرقت شبکه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول