اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

خبرنگار صادق حقایق را فدای مصلحت‌ها نمی‌کند

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: خبرنگار صادق خبرنگاری است که هیچ‌گاه مصلحت‌های دنیوی را فدای بیان حقایق و اطلاع‌رسانی شفاف نمی‌کند.

خبرنگار صادق حقایق را فدای مصلحت‌ها نمی‌کند

رسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی وظایف سنگین و تاثیرگذاری را در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارند و می‌توانند با پوشش رویدادها تاثیر مناسبی در جامعه بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران در برابر مردم وظایفی دارند که باید به این وظیفه توجه کرده و از طرف دیگر مردم و مسئولان هم نسبت به خبرنگاران این وظیفه را دارند.

معاون فرهنگی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به وظایف خبرنگاران گفت: پوشش مشکلات از جمله وظایف خبرنگاران نسبت به مردم بوده و بر اساس این رسالت اخبار و اطلاعات را به گوش مسئولان رسانده و مطالبات مردم را به عنوان نماینده افکار عمومی از مسئولان طلب می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر مردم باید با اعتماد به خبرنگاران و همکاری با آنها نسبت به انتقال موضوعات و مطالب دقت ویژه‌ای داشته باشند و وظیفه خود را به طور مطلوب انجام دهند.

موسوی‌نژادیان ادامه داد: مسئولان که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند باید نسبت به مطالبات خبرنگاران پاسخگو باشند و وظیفه خود را در این حوزه انجام دهند.

وی به همکاری نکردن برخی مسئولان اشاره کرد و افزود: کتمان مسائلی که برخی از مسئولان به دلیل ملاحظات شخصی نسبت به موضوعات دارند، سبب وارد آمدن لطمه‌های سنگین به جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ویژگی‌های خبرنگار موفق گفت: یک خبرنگار باید اطلاعات فنی به روز داشته باشد تا بتواند اهدافی که برای وی تعیین شده محقق کند.

وی با بیان اینکه بدون تردید صداقت در خبر اولویت اصلی ویژگی‌های یک خبرنگار موفق است گفت: خبرنگار صادق خبرنگاری است که هیچ‌گاه مصلحت‌های دنیوی را فدای بیان حقایق و اطلاع‌رسانی شفاف نمی‌کند.

موسوی‌نژادیان با بیان اینکه خبرگزاری فارس از ارزشی‌ترین خبرگزاری‌های کشور است گفت: این خبرگزاری سریع‌تر از روال معمول رشد کرده و رشد این خبرگزاری تنها در جنبه‌های عدد، رقم و آمار نبوده است.

وی با بیان اینکه خبرگزاری فارس در بیداری اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است گفت: با پیگیری این خبرگزاری ارتباط خوبی با شخصیت‌های بین‌المللی انجام می‌شود و در کمتر خبرگزاری مشاهده شده که با این قوت بتواند این ارتباطات را در جهان اسلام برقرار کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول