اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد

خبرنگاران پیشکسوت استان البرز تقدیر شدند

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان البرز برگزار و طی این مراسم از خبرنگاران پیشکسوت این استان تقدیر شد.

خبرنگاران پیشکسوت استان البرز تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار شامگاه شنبه در این شهرستان با حضور محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیسی فرهادی استاندار البرز، مجتبی ابراهیمی مدیر کل اداره ارشاد این استان و جمعی از مدیران رسانه‌ای البرز برگزار شد.

هدف از برگزاری این مراسم که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و ضیافت افطار همراه بود، تقدیر از خبرنگاران فعال استان البرز در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار عنوان شد.

افزایش کمی و کیفی جوایز نمایشگاه مطبوعات

در بخشی از این مراسم محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی از حرفه خبرنگاری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مشاغل یاد کرد و گفت: ما در شرایطی قرار داریم که هر روزه شاهد تهاجم فرهنگی دشمنان علیه آرمان‌های اسلام و انقلاب هستیم که خبرنگاران و رسانه‌های متعهد در خط مقدم مقابله با این تهاجم ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات حرفه خبرنگاری نباید مانع از اطلاع‌رسانی آزاد و صحیح شود، بیان داشت: خوشبختانه اکثر خبرنگاران و رسانه‌های فعال در کشورمان به مصالح نظام توجه دارند و دولت نیز طی سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای رفع مشکلات روزنامه‌نگاران انجام داده است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه از امسال جوایز برگزیدگان جشنواره مطبوعات از نظر کمی و کیفی افزایش یافته است، ادامه داد: به طور میانگین جوایز مطبوعاتی‌ها در این جشنواره حدود 500 هزار تومان بوده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: این در حالی است که جوایز برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی و هنری مانند موسیقی و تئاتر و کتاب چندین برابر این رقم است.

آئین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران به زودی ابلاغ می شود

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود به نهایی شدن آئین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران در دولت اشاره کرد و گفت: در گذشته ما تعریف صحیحی از کار خبرنگاری نداشتیم، اما با تدوین این آئین‌نامه به طور کامل این مشکل برطرف خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه مراحل اداری و تصویب این آئین‌نامه به پایان رسیده و به زودی شاهد ابلاغ رسمی آئین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران خواهیم بود.

محمدزاده در پایان تاکید کرد: با حمایت‌هایی که دولت از رسانه‌ها و خبرنگاران طی سال‌های اخیر داشته و تسهیلاتی که در این زمینه در نظر گرفته است،‌ امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع اکثر مشکلات خبرنگاران باشیم.

لازم به توضیح است،‌ در پایان این مراسم محمدزاده به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و استاندار این استان از پنج خبرنگار پیشکسوت البرز تقدیر کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول