اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد گلستان:

توجه به زنجیره تکمیلی دام به توسعه اقتصاد گلستان کمک می‎کند

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: توجه به زنجیره تکمیلی دام به توسعه اقتصاد گلستان کمک می‌کند.

توجه به زنجیره تکمیلی دام به توسعه اقتصاد گلستان کمک می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان منصور قلیچ‎لی ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی استان اظهار داشت: در کشور تعداد کشتارگاه صنعتی دام بسیار کم است و در استان گلستان نیز بیش از 15 سال این مشکل مطرح شده و لازم است تا زنجیره تکمیلی در استفاده از دام مدنظر قرار بگیرد.

وی بهره‎گیری از زنجیره تکمیلی دام را در کاهش ضایعات بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: به عنوان مثال می‎توان از خون دام برای تولید کف‎های آتش‎نشانی که بسیار گران‎قیمت است استفاده کرد تا توجیه‎پذیری اقتصادی نیز داشته باشد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان اذعان کرد: لازم است سرمایه‎گذارانی که در این زمینه ورود پیدا می‎کنند از سوی سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان هدایت شوند تا روند اجرا و عملیاتی شدن کشتارگاه دام مقرون به صرفه باشد.

قلیچ‎لی تاکید کرد: سرنوشت کشتارگاه‎های صنعتی دام و طیور "دام‎های سنگین و سبک" به دلیل اینکه در عمل دچار مشکلات می‎شوند نیازمند نظارت مستمر و کمک‎های ویژه است و در زمینه ارائه تسهیلات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی توجه به زنجیره تکمیلی دام را در افزایش ارزش افزوده استان مهم خواند و یادآور شد: توجه به این نیاز سبب می‎شود تا تلاش کشاورزان، مدیران استانی و تسهیلات بانکی که در این راستا مصروف می‎شود از چرخه اقتصادی بیرون نیاید و به هدر نرود.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول