اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

رشد 22.3 درصدی اعتبار عمرانی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از رشد 22.3 درصدی اعتبارات عمرانی این شهرستان در بخش‌های مختلف اجرایی خبر داد.

رشد 22.3 درصدی اعتبار عمرانی صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری این شهرستان با اشاره به پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی صومعه‌سرا، اظهار کرد: امسال عمده فعالیت و برنامه‌ریزی‌های کنونی صومعه‌سرا مربوط به اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی صومعه‌سرا با اعتبارات مشخص مربوط به حوزه‌های شهرستانی، استانی، مصوبه‌های سفر هیئت دولت و ملی هستند.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به تخصیص اعتبارات در بخش‌های مختلف پروژه‌های عمرانی در این شهرستان، گفت: پروژه‌های عمرانی صومعه‌سرا برای اجرای مراحل پایانی با تخصیص اعتبار در بخش‌های تملک دارایی، شاخص‌های روستایی و دو درصد نفت و گاز تغذیه مالی می‌شوند.

به گفته وی، امسال بر خلاف سال گذشته اعتبارات مربوط به شاخص‌های روستایی و دو درصد نفت و گاز برای ساخت پروژه‌های عمرانی اعلام شده است.

شعبانی، مجموع اعتبارات استانی برای پروژه‌های عمرانی صومعه‌سرا را بالغ بر 84 میلیارد و 293 میلیون ریال در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: از این میزان اعتبار حدود 9 میلیارد و 589 میلیون ریال مربوط به دو درصد نفت و گاز و شش میلیارد و 705 میلیون ریال مربوط به اعتبارات شاخص روستایی است.

وی از رشد 22.3 درصدی اعتبارات عمرانی در صومعه‌سرا امسال جاری خبر داد و اذعان کرد: تمام این اعتبارات در بخش‌های مختلف اجرایی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام با برنامه‌ریزی مالی مدون هزینه می‌شوند.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به تعداد پروژه‌های نیازمند به اعتبار این شهرستان متذکر شد: صومعه‌سرا بالغ بر 225 پروژه با 16 فصل و 41 برنامه دارد که در جلسه برنامه‌ریزی امروز به تمام این پروژه‌های در حال اجرا اعتبار جدید داده شد.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید در صدد اتمام پروژه‌های نیمه تمام خود در راستای تزریق اعتبارات جدید باشند، تصریح کرد: پروژه‌های مطالباتی و نیمه تمام در اولویت تخصیص اعتبار برای تحویل کار است.

شعبانی با اشاره به سرعت پیشروی پروژه‌های نیمه تمام عمرانی صومعه‌سرا اذعان کرد: هدف مدیران و پیمان‌کاران در حوزه پروژه‌های عمرانی باید اتمام‌ بخش قابل توجهی از پروژه‌های مذکور تا هفته دولت امسال باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات جاری طبق وسعت طرح و برنامه پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد، یادآور شد: مدیران دستگاه‌ها نسبت به اعتبارات اختصاص یافته پروژه‌های بخش خود معترض نباشند.

فرماندار صومعه‌سرا به ساخت ساختمان جدید فرمانداری این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: این ساختمان با 300 میلیون تومان اعتبار ساخته می‌شود.

وی با اشاره به انتقاد برخی خبرنگاران مبنی بر تخریب تدریجی پل  تاریخی گوراب از توابع بخش تولمات صومعه‌سرا متذکر شد: بخشی از اعتبارات جاری برای بازسازی و ترمیم به پل تاریخی گوراب صومعه‌سرا اختصاص می‌یابد و پل جدیدی نیز برای عبور عابران پیاده در همان منطقه ساخته می‌شود.

به گفته وی، پل گوراب از آثار باستانی صومعه‌سرا بوده که هم‌اکنون به عنوان اثر ارزشمند به ثبت آثار ملی رسیده است.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول