اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل:

کاهش اعتبارات کشاورزی اردبیل مغایر با اولویت‌های استان است

خبرگزاری فارس: قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اختصاص تنها 4 میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار برای بخش کشاورزی مغایر با اولویت‌هایی است که مسئولان در این استان آن را پیگیر هستند.

کاهش اعتبارات کشاورزی اردبیل مغایر با اولویت‌های استان است

اصغر پرتوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای شهرستان پارس‌آباد که قطب کشاورزی استان اردبیل است با تمام برنامه‌ها و طرح‌‌های توسعه تنها 75 میلیون تومان و برای گرمی نیز با 80 پرسنل و اجرای طرح‌های مختلف تنها 40 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که این تامین اعتبار هیچ هم‌خوانی با روند توسعه استان برپایه کشاورزی ندارد.

وی با بیان اینکه اختصاص چهار درصد از اعتبارات استانی به بخش کشاورزی جای تاسف و بحث و بررسی دارد افزود: هرچند از منابع ملی و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای اواخر سال گذشته 185 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت اما به یقین در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توان تولید و اشتغال بخش کشاورزی بسیار بالاست.

این مسئول بیان داشت: تمام استان‌های همسایه ما نظیر آذربایجان غربی و شرقی با توان و قدرت و چانه‌زنی‌های بسیار بالای مدیران استانی توانستند بیش از 80 درصد اعتبارات را جذب کنند اما در استان ما 20 درصد اعتبارات جذب شد که این نشان‌دهنده ضد و نقیض بودن سیاست در بخش کشاورزی و توسعه همه جانبه آن است. 

پرتوی با بیان اینکه ادعای اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای پایلوت بخش کشاورزی مشگین‌شهر تصریح کرد: این اعتبار هیچ ربطی به اعتبار استانی ندارد چرا که نماینده مشگین‌شهر در مجلس چند سال پیش در کمیسیون کشاورزی طرح پایلوتی را معرفی کرده بود تا همه ساله ردیف اعتباری خاص برای پروژه‌های متعدد بخش کشاورزی در نظر گرفته شود.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 6 میلیارد و 600 میلیون تومان از این محل به طرح‌های پایلوت کشاورزی مشگین‌شهر اختصاص یافته بود که امسال این رقم به 10 میلیارد تومان رسیده که مدعی شدن تامین این اعتبار به نام اعتبارات استانی حرف گزافی است.

وی با اظهار تاسف از کاهش محسوس و بسیار چشمگیر اعتبارات مناطق مختلف استان در حوزه آب و خاک گفت: به عنوان نمونه برای مشگین‌شهر در زیر مجموعه آب و خاک امسال تنها 8 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که حتی با آن نمی‌توان یک سد کوچک معیشتی زد.

این مسئول اظهار داشت: چنین حرکت‌هایی را نمی‌توان جز خیانت نام نهاد چراکه در مقابل هزینه 13 میلیارد و 600 میلیون تومانی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی بخش کشاورزی تنها 8 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که جای تامل است.

پرتوی نتیجه این کاهش محسوس تزریق اعتبار به بخش کشاورزی را جز فلج شدن این بخش ندانست و اظهار داشت: هر چند  مسئولان استان اردبیل در نشست‌ها و  جلسات مدعی هستند که نه تنها کاهش اعتبار نداشتیم بلکه افزایش اعتبار را شاهد بودیم، اما به یقین با مدارک و استنادات موجود در روزهای آینده ثابت خواهیم کرد چنین ادعاهایی بیهوده است و با بی‌توجهی صرف به این بخش عملاً نمی‌توانیم کاری را به پیش برده و در تحقق شعار سال توانمند عمل کنیم.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در کجای عالم سخن از توسعه و ادعای قطب کشاورزی بودن زده می‌شود اما به جای تامین اعتبار و دلگرم کردن دست‌اندرکاران و خادمان این حوزه فقط بذر ناامیدی می‌کارند و کارشکنی می‌کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول