اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بروجن:

وعده تخصیص اعتبارات 650 میلیون یوروی مسئولان تاکنون محقق نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پتروشیمی بروجن گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران مبلغ 650 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های پتروشیمی بروجن و لردگان، از طریق صندوق توسعه ملی اختصاص یافت، اما تاکنون نتیجه عملی در بر نداشته است.

وعده تخصیص اعتبارات 650 میلیون یوروی مسئولان تاکنون محقق نشده است

محسن زارعی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: طرح تولید پلی‌اتیلن سنگین با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار تن زمینه اشتغال 300 نفر را در این شهرستان فراهم خواهد کرد.

وی میزان سرمایه‌گذاری ثابت این طرح را 5 هزار و 475 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سهامداران عمده این طرح شرکت پتروشیمی ممسنی با 18 درصد سهام، شرکت پتروشیمی دهدشت با 18 درصد سهام، شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با 20 درصد سهام، شرکت سرمایه‌گذاری برج‌آوران با پنج درصد سهام، شرکت شادان شهر باختر با پنج درصد سهام، شرکت افرا سازه باختر با پنج درصد سهام، شرکت پتروشیمی دلفین با پنج درصد سهام و شرکت تجارت آذین نقش جهان با 20 درصد سهام سهامداران عمده این شرکت محسوب می‌شوند.

زارعی‌فرد با اشاره به مجموع اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی شدن این طرح، گفت: خرید و تملک زمین مورد نیاز، انجام مطالعات ارزیابی و اخذ مجوز محیط زیست، تهیه گزارش مطالعات اقتصادی و امکان‌سنجی، انجام مطالعات ژئوتکنیک، نقشه‌برداری و توپوگرافی سایت، انجام عملیات ساختمانی و تأسیسات مکانیکی یک باب سوله به مساحت یک هزار و 800 مترمربع برای انبار و دفاتر کارگاه از جمله این اقدامات محسوب می‎شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بروجن ادامه داد: در مهرماه سال 90 قرارداد تأمین فاینانس، انجام مهندسی تفضیلی، خرید و نصب تجهیزات، ساختمان و راه‌اندازی به میزان 349 میلیون یورو با کنسرسیوم چینی AVIC/HFEC منعقد شد و پیگیری‌های مربوطه در بانک مرکزی و بانک عامل در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در این راستا تمامی اسناد مورد درخواست اداره بررسی طرح‌ها، امور بین‌الملل و امور فنی بانک ملی تحویل شده و جلسات متعددی نیز در این رابطه برگزار شده است، تأیید امور بین‌الملل بانک و همچنین بخش فنی اخذ شده اما پذیرش نهایی عاملیت توسط بانک ملی هنوز اعلام نشده است.

زارعی‌فرد عدم تأمین منابع مالی را از مهم‌ترین مشکلات فراروی این طرح برشمرد و گفت: بر اساس مصوبه سفرهای استانی هیئت وزیران مبلغ 650 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های پتروشیمی بروجن و لردگان، از طریق صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است اما تا این تاریخ هیچ‌گونه نتیجه عملی در بر نداشته است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس این موضوع از طریق بانک صنعت و معدن پیگیری شد، اما با توجه به اینکه بر اساس اطلاعات واصله پیگیری دریافت تسهیلات به طور همزمان از صندوق توسعه ملی و فاینانس چین امکان‌پذیر نمی‎باشد، به ناچار پیگیری از طریق بانک صنعت و معدن متوقف شد.

زارعی‌فرد خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر مشکل زمین با همکاری مسئولان استان حل شده و موضوع تسهیلات فاینانس از طریق بانک ملی در دست پیگیری است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول