اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن نهبندان خبر داد

پرداخت 1800 فقره تسهیلات مسکن روستایی در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از پرداخت‌هزار و 828 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی از سال 84 تا پایان سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

پرداخت 1800 فقره تسهیلات مسکن روستایی در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، طی سال‌های گذشته به ویژه در دولت نهم و دهم توجه بسیار خوب و گسترده‌ای در بحث مسکن به ویژه مسکن روستایی صورت گرفته است.

رویکرد مثبت و فراگیر دولت در بحث مسکن امروزه سبب شده تا نهضت عظیمی از ساخت و ساز مسکن در سطح شهرها و روستاها رقم بخورد در این ارتباط با علی غلامی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان گفت‌و‌گو کردیم.

*فارس: از سال 84 تا‌کنون چند فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی پرداخت کرده‌اید؟

غلامی: یک‌هزار و 828 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی از سال 84 تا پایان سال گذشته در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شد.

مبلغ اعتبار این تعداد فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی پرداخت شده، بیش از 10 میلیارد و 53 میلیون ریال بوده و تسهیلات از مبلغ 3 میلیون ریال تا سقف 10 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

در واقع طی سال‌های 87 و 89 بیشترین فقرات تسهیلات یعنی 824 فقره به متقاضیان نهبندانی واگذار شده است.

*فارس: پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در نهبندان چقدر بوده است؟

غلامی: از سال 84 تاکنون 4 هزار و 516 فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در نهبندان پرداخت شده است.

این وام‌ها از مبلغ 50 میلیون ریال تا سقف 125 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده و ارزش ریالی این تعداد فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی واگذار شده رقمی بالغ بر 320 میلیارد ریال است.

همچنین بیشترین تعداد فقره وام‌های بهسازی مسکن روستایی در سال 84 به تعداد یک‌هزار و 230 فقره اعطا شده و طی سال‌های 89 و 85 به ترتیب تعداد 930 و 900 فقره وام بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان این شهرستان پرداخت شده است.

*فارس: اعطای تسهیلات ودیعه مسکن در نهبندان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

غلامی: طی سال‌های 85 تا 90، 227 فقره تسهیلات ودیعه مسکن در این شهرستان پرداخت شده است.

ارزش ریالی این تعداد فقره وام ودیعه مسکن واگذار شده به متقاضیان نهبندانی رقمی بیش از 4 میلیارد و 400 میلیون ریال است.

بیشترین تعداد وام‌های ودیعه مسکن واگذار شده در این شهرستان طی سال 89، 160 فقره تسهیلات بوده است.

*فارس: از سال 84 تاکنون چه تعداد سند مالکیت روستایی در نهبندان صادر شده است؟

غلامی: تاکنون بیش از 8 هزار و 100 پرونده با هدف اجرای تبصره 71 و ماده 140 برنامه‌های دوم و سوم توسعه در ارتباط با صدور سند روستایی به اداره ثبت اسناد و املاک نهبندان ارسال شده است.

از این تعداد پرونده ارسالی به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان از ابتدای دولت نهم تا پایان سال گذشته، 7 هزار و 890 جلد سند مالکیت روستایی توسط این نهاد صادر و تحویل روستاییان شده است.

*فارس: سند مالکیت روستایی چه مزایای دارد؟

غلامی: مهم‌ترین مزیت سنددار شدن اماکن روستایی جلوگیری از تخریب اراضی ملی در حاشیه روستاها و افزایش روند مهاجرت روستاییان به شهرها است و روستاییان از این سند به ‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی در بخش‌های کشاورزی، دامداری و مسکن می‌توانند استفاده کنند.

تهیه شناسنامه‌ای از روستا با توجه به نقشه تفکیکی تهیه شده، ممانعت از توسعه بی‌حد و بدون مطالعه و برنامه‌ریزی روستاها، ایجاد توسعه پایدار، تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در روستاها و تهیه آمار دقیق از املاک روستایی از دیگر مزایای سند مالکیت روستایی محسوب می‌شود.

ارتقای کمی و کیفی واحدهای مسکونی در روستاها از جمله اهدافی است که در برنامه‌های توسعه کشور بر آن تأکید شده است و این نهاد از طریق ارائه تسهیلات بانکی و همچنین ارائه طرح‌های مناسب مسکن روستایی و اعمال نظارت لازم، طرح بهسازی مسکن روستایی را به جدیت پیگیری و دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول