اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان:

دستگاه‌های خدمات‌رسان مانع پیشرفت مسکن مهر کردستان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در حال حاضر 5 هزار واحد مسکن مهر در استان آماده بهره‌برداری است، اما تاسیسات زیربنایی مورد نیاز آن توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان به علت نداشتن اعتبارات کافی انجام نمی‌شود.

دستگاه‌های خدمات‌رسان مانع پیشرفت مسکن مهر کردستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصادق وجدی جمعه‌شب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: تاکنون 36 هزار و 866 واحد مسکن مهر در کردستان عقد قرارداد شده و پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، 27 هزار و 944 واحد از این آمار در مرحله اتمام سفت‌کاری قرار دارد که مرحله نازک‌کاری 15 هزار و 572 واحد آن به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار واحد آن آماده بهره‌برداری است که در صورت برخورداری از خدمات سایر دستگاه‌ها ظرف 20 روز آینده افتتاح خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان مشکل اصلی در مسیر پروژه مسکن مهر استان را دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و گفت: عدم تامین منابع مالی این دستگاه‌ها روند کار در این زمینه را کند کرده است.

وجدی خاطرنشان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی در زمینه آماده‌سازی و مرحله ساختمانی این طرح‌ها مشکلی ندارد و در صورت تامین اعتبار و انجام کارهای تاسیساتی، واحدهای آماده پروژه مسکن مهر در کمتر از 20 روز تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تاکید کرد: تا زمانی که منابع مالی کافی و مورد نیاز اجرای پروژه‌ها تامین نشود نمی‌توان انتظار داشت که کار به صورت مطلوب و با سرعت بالا انجام شود.

به گفته وجدی، این نگاه که اعتبارات سهم استان با اعتبارات ملی جبران شود اشتباه بوده و این تفکر مانع تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای و خدماتی در استان خواهد بود.

وی گفت: با وجود کمبود و عدم پرداخت به موقع اعتبارات، اکنون پروژ‌ه‌های مسکن مهر در شهرستان‌های بیجار، قروه، سقز و سنندج پیشرفت خوبی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 40 درصد از پروژه‌های مسکن مهر در کردستان به اتمام رسیده و تسریع در روند این پروژه‌ها نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های مرتبط است.

وجدی در پایان از تلاش برای افزایش دو هزار و 500 واحد دیگر مسکن مهر در کردستان خبر داد و عنوان کرد: اگر چه اکنون هم متقاضیان مسکن مهر ثبت‌نام می‌شوند، اما با این ظرفیت‌سازی، سرعت ثبت‌نام متقاضیان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول