اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

بافت‌های فرسوده با هدف مقاوم‌سازی اصلاح می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان، گفت: مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده از جمله مهم‌ترین دلایل و اصلی‌ترین اهداف اصلاح، احیا و نوسازی این بافت‌ها به شمار می‌رود.

بافت‌های فرسوده با هدف مقاوم‌سازی اصلاح می‌شوند

محمود محمودزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: حفظ امنیت جانی مردم ساکن در بافت‌های فرسوده به ‌عنوان فلسفه اصلی احیا و نوسازی این بافت‌ها است.

وی در پاسخ به این سئوال که این اداره برای طرح تفصیلی محله همت‌آباد که برای تصویب به کمیسیون ماده پنج‌راه و شهرسازی استان ارسال شده است، چه تصمیمی اتخاذ می‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر هنوز از این طرح اطلاعی ندارم اما در صورت مطرح شدن آن در کمیسیون ماده پنج، مراحل قانونی آن به سرعت طی می‌شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده پنج راه و شهرسازی استان با نگاه مثبت به احیا و نوسازی بافت فرسوده همت‌آباد اصفهان نگاه می‌کند، تصریح کرد: یک طرح مناسب و قابل اجرا باید برای احیا و نوسازی بافت فرسوده همت‌آباد تهیه و تصویب شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که طرح تفضیلی همت‌آباد به این اداره ارسال شده باشد، این طرح در اولویت‌های راه و شهرسازی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان مقرر شده است که حدود 6 میلیارد تومان برای احیا و نو‌سازی بافت فرسوده همت‌آباد اختصاص داده شود.

محمودزاده تاکید کرد: براساس تصمیمات اخذ شده در این زمینه مقرر شده است که برای احیا و نوسازی بافت همت‌آباد مساعدت‌هایی از سوی دولت، وزارت راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری اصفهان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید به تعهدات خود در راستای احیا و نوسازی این بافت عمل کنند، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی با عزمی راسخ در راستای به نتیجه رسیدن این موضوع تلاش می‌کنند و با توجه به این موضوع یک طرح مناسب و ویژه در محله همت‌آباد اصفهان اجرا می‌شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بافت‌های فرسوده بافت‌های مقاومی نیستند و مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده از جمله مهم‌ترین دلایل و اصلی‌ترین اهداف اصلاح، احیا و نوسازی این بافت‌ها به شمار می‌رود.

وی به وجود بیش از 50 پهنه بافت فرسوده در سطح شهرستان اصفهان اشاره و اظهار کرد: محله همت‌آباد اصفهان نیز یکی از بافت‌های فرسوده موجود در سطح شهرستان اصفهان است که مسئولان اصفهان در نظر دارند که با استفاده از اقدامات مناسب به مقاوم‌سازی، ایمن‌سازی و اصلاح این بافت بپردازند.

محمودزاده اضافه کرد: احیا و نوسازی کامل محله همت‌آباد اصفهان منوط به همکاری و مساعدت تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از بخش دولتی و بخش غیر دولتی است و همکاری مردم نیز در این زمینه نقش موثری دارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول