اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اختصاص 25 میلیارد ریال اعتبار به بافت فرسوده لار

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت فرسوده شهر لار، 25 میلیارد ریال اعتبار به بازسازی و مرمت این بافت اختصاص داد.

اختصاص 25 میلیارد ریال اعتبار به بافت فرسوده لار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، در سفر یک روزه مجید کیانپور به همراه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس، شهردار لار و اعضای شورای اسلامی شهر لار از بافت فرسوده و آثار تاریخی لارستان بازدید کردند.

در ابتدای این سفر، حاضران پس از حضور در مرقد امام جمعه فقید لارستان با ادای احترام و قرائت فاتحه، از مناطق بافت فرسوده اطراف امام‌زاده میرعلی‌ابن‌الحسین بازدید کردند.‌

در این بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد بافت فرسوده اطراف امامزاده اظهار داشت: به دلیل فرسوده‌بودن و همجواری با این مکان مقدس نیاز مبرم وجود دارد تا هرچه سریع‌تر بافت‌های فرسوده این منطقه بهسازی شود.

وی افزود: طی توافقی که با شهرداری لار انجام گرفته در صورتی که شهرداری زمین آن را فراهم کند ما نیز وام ساخت 100 واحد مسکونی به ارزش 25 میلیارد ریال را در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم که با ساخت این 100 واحد مسکونی مردم محروم این منطقه را به مناطق دیگری از شهر لار انتقال دهند و نگرانی آنها از بابت مسکن برطرف شود.

کیانپور در ادامه از کاروانسرای گلشن، بازار قیصریه، دهن‌شیر بازار و منزل تاریخی توکلی بازدید کرد و محمد علویه مسئول میراث فرهنگی لارستان ضمن معرفی این آثار از ضروری‌بودن مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی، موانع و مشکلات پیش روی دفتر نمایندگی میراث فرهنگی لارستان برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی توضیحاتی را ایراد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد آثار تاریخی لار خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی هر شهر نشانگر شناسنامه آن شهر است و امروزه اقتصاد هر شهر در گرو صنعت گردشگری است که این مسئله لزوم توجه به این امر را می‌رساند.

کیانپور افزود: در صورتی که شهرداری و میراث فرهنگی طرحی در مورد مجموعه تاریخی بازار قیصریه و اطراف آن ارائه دهند حدود 10 میلیارد ریال در زمینه بازسازی مجموعه قیصریه و آثار تاریخی اطراف آن اختصاص می‌دهیم.

وی در مورد بدنه‌سازی و کف‌سازی ضلع جنوبی بازار قیصریه افزود: با توجه به اهمیت مجموعه بازار قیصریه و تهیه طرحی برای بازسازی آن در صورت تهیه نقشه مورد نظر، 2میلیارد ریال کمک مالی می‌کنیم.

کیانپور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بازار قیصریه باید تلاش کرد مرمت و بازسازی این مجموعه زیر نظر میراث فرهنگی و بر پایه اصول باشد تا در آینده بتوان در راستای ثبت جهانی این اثر باارزش اقدام کرد.

این مسئول در مورد سنگ‌فرش حدفاصل میدان مدرس تا چهار راه پیروزی گفت: در صورتی که فرمانداری و میراث فرهنگی هر کدام یک سوم هزینه را متقبل شوند، ما نیز مابقی هزینه را پرداخت می‌کنیم.

در ادامه از پروژه فاز نخست مسکن مهر ویلایی لار بازدید شد و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در مورد مسکن مهر این حوزه گفت: در حال حاضر در حوزه این اداره کل 5 هزار و 48 واحد مسکن مهر در حال ساخت بوده که اکثر آنها به صورت ویلایی ساخته شده است و سهم لارستان از این مجموع 2 هزار و 146 واحد در نظر گرفته شده که در نخستین فاز یک‌هزار و  208 واحد در حال ساخت است.

حسین فدایی افزود: در حال حاضر 432 واحد مسکن مهر ویلایی لار آماده تحویل است و ما امیدواریم در هفته دولت با حضور مسئولان کشوری شاهد بهره‌برداری از آنها باشیم.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول