اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

نظام غرب با شکست در تحریم ایران را به مذاکره دعوت می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: نظام غرب با شکست در تحریم ایران را به مذاکره دعوت می‌کند.

نظام غرب با شکست در تحریم ایران را به مذاکره دعوت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصادی مقاومتی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته با نامگذاری سال با محوریت اقتصادی سعی کرده است این موضوع را به دولت و مردم گوشزد کند که باید در برابر تحریم‌ها و شیطنت استکبار مقاوم بوده و محکم ایستاد.

وی به تعابیر غلط در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: نباید از این تعبیر سوء تفسیر شده و یا اسباب نگرانی و دلهره در بین مردم ایجاد کرد بلکه اصلی‌ترین هدف مقام معظم رهبری از این تعبیر توانمند کردن اقتصاد در برابر ضربات دشمن است.

خطیب جمعه اردبیل با اعلام اینکه در این شرایط مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی و دولت وظیفه خطیر و سنگین‌تر از مردم دارند، خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف و منابع انسانی است چرا که هدف اصلی از اقتصاد مقاومتی در حقیقت گرایش به اقتصاد مردمی است.

عاملی گفت: ما در سایه اقتصاد مقاومتی می‌توانیم تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کرده و از حداقل ظرفیت‌ها حداکثر بهره‌برداری را بکنیم.

وی یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی را توزیع عادلانه ثروت و امکانات در کشور و مقابله با هرگونه تمکن پنهان توصیف کرد و افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های استان در جذب سرمایه‌گذاران استفاده کنیم و به گونه‌ای تدبیر و برنامه‌ریزی کنیم تا تمام ظرفیت‌های استان به ثروت و تولید مقتدر تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان یکی دیگر از شاخصه‌های اقتصادی مقاومتی را بهره‌گیری از مدیران قوی و توانمند در پیشبرد اهداف اقتصادی توصیف کرد و بیان داشت: استیفای معوقه‌های بانکی در استان که به 620 میلیارد تومان بالغ می‌شود می‌تواند نقش بسیار مهمی در تقویت چرخه اقتصادی و تولیدی استان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی به صفر رساندن رانت‌خواری و فساد اقتصادی و از بین بردن تمول‌های پنهان را در بارور کردن اقتصاد مقاومتی بسیار ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: اگر از ظرفیت‌های استان با کیاست و برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاران استفاده درست و بهینه انجام شود جایگاه این استان به یقین رشد و توسعه حقیقی پیدا خواهد کرد.

وی با انتقاد از مسئولان در مهار نکردن آب‌های ناشی از بارندگی‌های متناوب که در خلخال تبدیل به سیل شده و به حیات مردم ضربه وارد کرده است، تصریح کرد: ما اگر از این ظرفیت بکر درست و صحیح استفاده نکنیم استان‌های همسایه بهره لازم را برده و از این ظرفیت به نفع خود بهره خواهند برد.

امام جمعه اردبیل ابراز داشت: اگر سد گیوی در موعد مقرر آبگیری و به بهره‌برداری می‌رسید و در مهار آب‌ها در دشت عظیم خلخال توفیق می‌یافتیم امروز این دشت‌ به حاصلخیزی مغان تبدیل می‌شد و قادر بودیم میلیون‌ها تن محصول زراعی، دامی و باغی را برداشت کنیم.

عاملی گفت: برخی ناکار‌آمدی‌های ما در استفاده نکردن از ظرفیت شیر و لبنیات تولید شده عشایر منطقه سبب شده تا استان‌های همجوار به منطقه سرازیر شده و با خرید شیر تولیدی عشایر به سرعت آن را تبدیل به پنیر لیقوان کرده و به چرخه مصرف با افزایش قیمت و تقویت حوزه صنایع تبدیلی برگردانند.

وی از احیای مجتمع آبگرم قینرجه که سال‌های سال مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته بود خبر داد و عنوان کرد: مجموعه احداث شده در این منطقه هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که می‌توان از 17 لیتر در ثانیه آب گرم و شفابخش آن استفاده کرده و نیر را به سرعین ثانی تبدیل کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان دیگر شاخصه اقتصاد مقاومتی را گرایش به مصرف کالای داخلی، کاهش وابستگی، بالا بردن قدرت بهره‌وری، آمدن مردم به صحنه اقتصاد در تولید و تبدیل علم به ثروت اعلام کرد.

نظام غرب با شکست در تحریم ایران را به مذاکره دعوت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکاپوی اخیر نظام غرب در ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران خاطرنشان کرد: استکبار جهانی که از تحریم‌ها نتیجه‌ای نگرفته است ملتمسانه پیشنهاد برگزاری نشست استانبول را داده است تا از طریق پیگیری مذاکرات بتواند اهداف خود را مطرح کند.

وی یادآور شد: بزرگترین جنایت غرب در برابر ملت‌ها این است که با فشار، تهدید، تحریم و با استفاده از اهرم‌های عظیم عقوبتی که در اختیار دارد اراده ملت‌ها و حاکمیت‌های ملی را سلب کرده و اراده خود را تحت عنوان دموکراسی به ملت‌ها تحمیل کند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: غرب با این جنایت حقوق بشر را نقض و آزادی‌های بنیادین آنها را از بین برده است.

عاملی  با اشاره به اوضاع سوریه نیز تاکید کرد: فشار عظیم بر سوریه برای این است که ملت سوریه خود برای آینده‌شان تصمیم نگرفته و تابع اقدامات نظام غرب باشد.

وی بیان داشت: تنها کشوری که در دنیا توانسته است از نقض حاکمیت ملی ممانعت کند کشور ایران است که بدون دادن کوچکترین باجی  قادر بوده است امنیت و حاکمیت ملی را برقرار کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مرسی در این چند روز ریاست خود دو بار حرف خود را پس گرفته است، ادامه داد: این عقب‌نشینی‌ها نشان از نقض حاکمیت ملی کشور به دست استکبار جهانی است.

عاملی افزود: در گام اول در انحلال پارلمان و گام دوم در اجازه ورود فلسطینیان بدون ویزا به مصر از موضع خود عقب‌نشینی کرده است که نشان دهنده این واقعیت است که برای این کشور در جای دیگر تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: پشت این قضایا صهیونیسم قرار دارد و از این رو اوباما نیز در کمتر از 48 ساعت بر اثر فشار لابی صهیونیسم ٱشکارا از حرف خود راجع به تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و رژیم صهیونیستی متناسب با قرارداد 1967 عقب‌نشینی کرده است.

امام جمعه اردبیل ابراز داشت: ‌آنها تمام راه‌ها را برای سلب اراده ملت ما پیموده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند که حالا می‌خواهند از طریق تحریم اقتصادی اراده خود را جایگزین اراده ملت‌ها کنند.

موسم نیک‌اندیشی فرارسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی از اهالی استان خواست با ستاد دیه و موسسه ریحانه همکاری کرده و پشتیبانی مالی این دو نهاد را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به حمایت 950 بیمار سرطانی در موسسه ریحانه و بالا بودن هزینه درمانی این بیماران از نیاز اضطراری این موسسه به حمایت‌های مالی اشاره کرد و گفت: از خیرین انتظار داریم با وقف اموال و با استفاده از ثلث اموال خود امداد دایمی برای این مجموعه درست کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول نماز نیز تقوا را پروا داشتن نامید و افزود: بزرگترین آثار روزه پرورش عواطف و تلطیف درون بشر است به طوری که روزه سبب می‌شود تا کفو نفس انسان تقویت شود.

عاملی شرف و حیثیت بشر را به کفو نفس دانست و یادآور شد: بر خلاف حیوانات و حتی کودکان و دیوانگان کفو نفس برای انسان عاقل امنیت اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی، روحی و روانی ایجاد کرده و از معاصی دور می‌کند.

وی اهالی را به مصرف درست مایحتاج دعوت کرد و اظهار داشت: هر کس مومنی را از لحاظ معیشت به سختی و مشقت بیندازد دچار بزرگترین گناه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پایان از مومنان روزه‌دار خواست تا خانه‌های خود را با ذکر خدا و تلاوت قرآن نور و صفای خاص ببخشند.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول