اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

صلح امام حسن با معاویه، چهره زشت بنی‌امیه را نشان داد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یاسوج صلح امام حسن مجتبی (ع) را زمینه‌ساز حماسه جاودان عاشورا دانست و گفت: صلح این امام همام با معاویه، چهره زشت بنی‌امیه را نشان داد.

صلح امام حسن با معاویه، چهره زشت بنی‌امیه را نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با امر به معروف و نهی از منکر امنیت در اجتماع شکل می‌گیرد و صمیمیت و مهربانی در جامعه گسترش و ترویج می‌یابد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری حداقل در باب امر به معروف و نهی از منکر با تذکر لسانی این کار را انجام دهید زیرا صرف گفتن و نهی کردن در جامعه بسیار مؤثر است.

موسوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مناسبت‌های مهم در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت:‌ میلاد امام حسن مجتبی، شهادت حضرت امام علی (ع)، روز حقوق بشر، شهادت محمود صارمی و شب‌های قدر از جمله مناسبت‌های مهم پیش‌رو هستند.

وی صلح امام حسن مجتبی (ع) را زمینه‌ساز حماسه جاودان عاشورا دانست و بیان کرد: صلح این امام همام با معاویه، چهره زشت بنی‌امیه را به جامعه نشان داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حضرت علی (ع) نماد صبر و ایمان است و به همان اندازه که شمشیر علی معروف است، رأفت و مهربانی این پیشوای شیعیان نیز زبانزد عام و خاص است.

امام جمعه موقت یاسوج همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این شهر به فضیلت‌های شب قدر اشاره کرد و ابراز داشت:‌ یکی از ویژگی‌های مهم یک انسان باتقوا شب ‌زنده‌داری است که روایات و احادیث فراوانی در باب اهمیت شب زنده‌داری و اثرات آن بر روح و جسم انسان وجود دارد.

موسوی یادآور شد: در مکالمه‌ای که حضرت موسی (ع) با خداوند متعال داشته، خداوند قربت به خود را برای کسی می‌داند که در شب قدر بیدار باشد و رحمت خود را نصیب کسی می‌داند که در این شب‌های گرانقدر، ایتام و نیازمندان را مورد رحمت و بخشش و مساعدت خود قرار دهد.

وی، وعده بهشت ‌و نجات از آتش جهنم را از مزایای تسبیح و استغفار به درگاه باری تعالی در شب‌های قدر خواند و خاطرنشان کرد: سختی‌های زندگی با شب زنده‌داری آسان می‌شود.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه به اهمیت روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ابراز داشت: روزه وسیله‌ای و تمرینی برای مهار نفس و شهوت است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول