اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان:

پیشکسوتان سرمایه‌های ورزش هستند/ ورزش باستانی سرآمد ورزش کاشان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان، پیشکسوتان و قهرمانان پیشین را سرمایه‌های ارزشمند ورزش کشور قلمداد کرد.

پیشکسوتان سرمایه‌های ورزش هستند/ ورزش باستانی سرآمد ورزش کاشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حیدریان صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی این شهرستان در مجموعه فرهنگی ورزشی ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه، اظهار داشت: تنها ورزشی که ما ایرانیان می‌توانیم به آن افتخار کنیم ورزش پهلوانی است که طی سالیان گذشته توسط پیشکسوتان این رشته سینه به سینه به نسل حاضر رسیده است.

وی، زورخانه‌ها در قدیم را پناهگاه مردم دانست و افزود: امروز نیز ورزش باستانی ایران در عرصه‌های بین‌‌المللی می‌درخشد و این رشته دارای فدراسیون بین‌المللی است.

به گفته وی، بسیاری از کشورهای دنیا با آئین و آداب این رشته ورزشی آشنا هستند و برای این رشته بومی و محلی تبلیغ می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان، ایرانی‌ها را میراث‌دار این رشته در دنیا دانست و تأکید کرد: باید جایگاه این رشته ورزشی را در کشور حفظ کرده و روز به روز برای توسعه و پیشرفت آن تلاش صورت گیرد تا آن را به نسل‌های آینده برسانیم.

وی افزود: برای توسعه ورزش ملی باستانی خود باید تلاش بیشتری داشته باشیم و نگذاریم کشورهای دیگر از این رشته به‌عنوان رشته ملی خود استفاده کنند و در زمینه قهرمانی گوی سبقت را از ما بگیرند.

حیدریان متذکر شد: انتظار می‌رود با تلاش‌های فدراسیون، ادارات ورزش و جوانان و همچنین هیئت‌های ورزش باستانی در سراسر کشور در جهت توسعه و پیشرفت این رشته و جذب نوجوانان و جوانان به ورزش باستانی تلاش بیشتری شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان در ادامه استقبال از ورزش باستانی در کاشان را حائز اهمیت دانست و بیان داشت: استقبال از این رشته در کاشان موجب شده تا زورخانه‌های ورزش باستانی این شهرستان از چهار زورخانه به 9 زورخانه افزایش یابد.

حیدریان یادآور شد: شهرستان کاشان علاوه بر ظرفیت‌های بسیاری که از ابعاد گوناگون در استان دارد در ورزش نیز به لحاظ داشتن ظرفیت‌ها، استعدادها و نخبه‌های ورزشی سرآمد بسیاری از استان‌های کشور است.

وی افزود: استعدادها و ظرفیت‌های ورزشی کاشان برای شکوفا شدن نیازمند کمک‌های بخش خصوصی و صنایع شهرستان است.

حیدریان ورزش باستانی در شهرستان کاشان را سرآمد همه رشته‌های ورزشی این شهرستان دانست و گفت: ورزشکاران، نخبگان و پیشکسوتان این رشته در کاشان در سطح کشور مطرح هستند.

رئیس سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه نیز در این مراسم، جوانمردی، پهلوانی و عشق به اهل بیت را از ویژگی‌های ورزش باستانی خواند و گفت: دوران ورزش قهرمانی در همه رشته‌های ورزشی دوره‌ای کوتاه و در اوج جوانی است اما ورزش باستانی برای همه سنین از کودکی تا کهن‌سالی است.

محسن عرفان یادآور شد: ورزش باستانی ورزشی ملی و مذهبی است و به‌عنوان اولین ورزش در کشور شناخته شده است که پهلوانان زیادی را از گودهای مقدس زورخانه به جامعه معرفی کرده که برای همیشه نام آنها زنده و جاوید است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور، ورزشکاران این رشته را نمونه‌ای از انسان‌های با اخلاص، با گذشت و جوانمردی خواند که با وضو وارد گود مقدس زورخانه شده و ورزش را باذکر یا علی(ع) آغاز و به پایان می‌رسانند.

در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان کاشان و ورزشکاران ورزش باستانی کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه برگزار شد از سه پیشکسوت ورزش باستانی این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول