اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینی به مساحت 1415 مترمربع

سالن ورزش‌های باستانی شهرکرد کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: سالن ورزش‌های باستانی شهرکرد امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد.

سالن ورزش‌های باستانی شهرکرد کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی سالن باستانی شهرکرد، اظهار داشت: این سالن از ضروریات ورزشکاران این استان است که در زمینی به مساحت یک هزار 415 مترمربع احداث می‌شود.

محمود شمسی‌پور اعتبار مصوب سال 90 این پروژه را 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تا امروز 103 میلیون تومان این پروژه تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود، افزود: جمع برآورد اعتبارات مورد نیاز این پروژه 7 میلیارد ریال است که تا امروز 2 میلیارد و 200 میلیون ریال آن تصویب شده است.

شمسی‌پور ادامه داد: این در حالیست که برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه 4 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این سالن جنب خوابگاه ورزشکاران استان چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود، گفت: امیدواریم این سالن بدون اتلاف وقت در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی رشته ورزش‌های باستانی را از جمله رشته‌های ورزشی پرطرفدار در استان چهارمحال و بختیاری برشمرد و اضافه کرد: این سالن تا حد بسیاری نیازهای ورزشکاران پرشور این استان را برطرف می‌کند.

شمسی‌پور بر ضرورت احیای ورزش باستانی در راستای ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان تأکید کرد و گفت: ورزش باستانی زورخانه‌ای برای ورزشکاران باستانی تنها وسیله‌ای برای دست یافتن به اندامی مناسب و سلامتی نیست بلکه وسیله‌ای برای ارتباط معنوی با خداست.

وی با اشاره به اینکه ریشه ورزش باستانی شامل تاریخی، سنتی و آیینی است، گفت: زورخانه که مکان ورزشی باستانی مقدس ایرانیان و جایگاه زور و قدرت است، عنوان محلی تاریخی است که در آن کشتی‌گیران ایرانی تحت تعلیم و تعلم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول