اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور خبر داد:

افتتاح مجموعه ورزشی باستانی سازمان اتوبوسرانی کاشان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور از افتتاح مجموعه ورزشی باستانی سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

افتتاح مجموعه ورزشی باستانی سازمان اتوبوسرانی کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن عرفان بعد از ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه ورزش باستانی سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی و جامعه سالم و با نشاط به زودی افتتاح می‌شود.
وی تربیت بدنی همراه با تزکیه نفس و همچنین خلق و خوی مردانگی و جوانمردی به ویژه گروه هدف یعنی رانندگان و کارکنان این سازمان را از دیگر اهداف احداث مجموعه ورزش باستانی در این سازمان ذکر کرد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور اضافه کرد: انتظار داریم با ادامه و استمرار این حرکت سازنده زمینه توسعه ورزش باستانی و گسترش این رشته ورزشی ولایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است فراهم شود.
وی جوانمردی، پهلوانی و عشق به اهل بیت را از ویژگی‌های ورزش باستانی خواند و عنوان داشت: دوران ورزش قهرمانی در همه رشته‌های ورزشی دوره‌ای کوتاه و در اوج جوانی است اما ورزش باستانی برای همه سنین از کودکی تا کهنسالی است.
به گفته وی ورزش باستانی ورزشی ملی و مذهبی است و به عنوان نخستین ورزش در کشور شناخته شده است که پهلوانان زیادی را از گودهای مقدس زورخانه به جامعه معرفی کرده است که برای همیشه نام آن زنده و جاویدان است.
عرفان ورزشکاران این رشته را نمونه‌ای از انسان‌های با اخلاص و با گذشت و البته جوانمرد خواند که با وضو وارد گود مقدس زورخانه شده و ورزش را با ذکر مولای متقیان علی(ع) آغاز و به پایان می‌رسانند.
رئیس سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه یادآور شد: مجموعه ورزشی سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه با مساحت یک‌هزار متر مربع وسعت، دارای زورخانه، سالن مجهز بدنسازی جانبی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، امکانات بهداشتی است که به همراه سایت اداری و جایگاه گاز CNG از بهترین شرایط برخوردار است که به زودی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، این شهرستان کاشان با پنج زورخانه و بیش از 170 ورزشکار باستانی‌کار یکی از مراکز مهم این ورزش در کشور است.
زورخانه نیرومند کاشانی نیز که در میدان سنگ این شهرستان در جوار مسجد میرعماد و بازار تاریخی کاشان با 60 سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین زورخانه‌های مرکز ایران است.  
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول