اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط 150 خوشنویس ممتاز گیلان

قرآن کریم در آستانه ‌اشرفیه کتابت شد

خبرگزاری فارس: مراسم کتابت قرآن کریم با نام «مشق نور» در آستانه ‌اشرفیه با حضور 150 خوشنویس ممتاز گیلان برگزار شد.

قرآن کریم در آستانه ‌اشرفیه کتابت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌ اشرفیه، همزمان با سالروز شهادت آقا سیدجلال‌الدین اشرف (س)، مراسم کتابت قرآن کریم شامگاه پنجشنبه با نام «مشق نور» و حضور خوشنویسان ملی و استانی در حرم سید جلال‌ا‌لدین اشرف در آستانه ‌اشرفیه برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جریان برپایی مراسم مذکور اظهار کرد: قرآن کریم باید هنرمندانه تعلیم داده شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

حمید حاذق‌نیکرو با اشاره به برپایی مراسم مشق نور افزود: در این مراسم معنوی که با حضور اساتیدی مانند محمد سلحشور و رسول مرادی از خوشنویسان برتر کشور برگزار شده است، سوره‌هایی از قرآن گلچین شده و توسط این خوشنویسان مشق می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم بالغ بر 150 خوشنویس ممتاز گیلانی شرکت کردند ابراز کرد: برای نخستین بار خوشنویسان شرکت‌کننده در این مراسم مشق نور را در حسینیه اعظم حرم مطهر آستانه‌ اشرفیه برگزار می‌کنند.

این مسئول انس بیشتر هنرمندان خوشنویس و سوق دادن آنها به معنویت قرآن را از اهداف اجرای طرح مشق نور عنوان کرد و با اشاره به اینکه کار کتابت آیات کلام‌الله مجید را از زمان افطار تا سحر عنوان کرد و یادآور شد: در این مراسم 50 اثر کتابت قرآن کریم برگزیده می‌شود.

به گفته وی این سنت حسنه علاوه بر اجر و پاداش معنوی می‌تواند اثری ماندگار برای خوشنویسان باشد.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول