اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن‌الکریم کرمان:

65 درصد حافظان قرآن کریم در کرمان زن هستند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بانوان 65 درصد حافظان قرآن کریم در استان کرمان را تشکیل می‌دهند.

65 درصد حافظان قرآن کریم در کرمان زن هستند

عباس کافی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مؤسسات قرآنی استان کرمان با هدف توانمندسازی این مجموعه‌ها سطح‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این سطح‌بندی در سه گروه صورت می‌گیرد، ابراز داشت: گروه نخست شامل مؤسسات فعال در سطح کشوری هستند و گروه دوم در سطح استانی و گروه سوم نیز در سطح شهرستانی سطح‌بندی می‌شوند.

کافی‌زاده ابراز امیدواری کرد با سطح‌بندی مؤسسات قرآنی استان کرمان رقابت مطلوبی بین این مراکز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دارالقرآن‌الکریم استان کرمان از فعالیت مؤسسات قرآنی مردمی و خانه‌های قرآن روستایی حمایت می‌کند، افزود: استان کرمان دارای 94 مؤسسه قرآنی و 216 خانه قرآن روستایی است.

این مسئول از حضور 920 حافظ قرآن در استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد 400 نفر حافظ 10 جزء، 240 نفر حافظ 20 جزء و 280 نفر حافظ کل قرآن هستند.

کافی‌زاده عنوان کرد: حدود 30 درصد حافظان قرآن در کرمان جوان، 60 درصد نوجوان و 10 درصد نونهالان هستند و بانوان 65 درصد حافظان قرآن کریم در استان کرمان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور بیان داشت: با اجرایی شدن این فرمان طی سال‌های آینده شاهد جهش خوبی در این حوزه هستیم.

کافی‌زاده خاطرنشان کرد: 11 هزار نفر در استان کرمان طی تابستان سال جاری زیر پوشش طرح تربیت قرآن قرار می‌گیرند که تا پایان سال جاری این رقم به 25 هزار نفر می‌رسد.

وی از حضور 60 قاری برجسته استانی در کرمان خبر داد و گفت: استان کرمان در رشته ترتیل در سطح کشوری قاریانی را دارد.

کافی‌زاده ابراز داشت: هاشم سلطانی‌نژاد یکی از فعالان قرآنی استان کرمان دارای مدرک درجه یک تخصصی حفظ قرآن است که این مدرک معادل مدرک دکترا است و تاکنون این مدرک فقط برای 10 نفر صادر شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول