اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل:

توزیع 20 هزار فرم مسابقه قرآنی 1446 در اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح قرآنی 1446 برای ششمین بار در سطح کشور با توزیع 20 هزار فرم شرکت در این مسابقه در استان اردبیل زمینه حضور و رقابت علاقمندان را فراهم کردیم.

توزیع 20 هزار فرم مسابقه قرآنی 1446 در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در جلسه بررسی نحوه برگزاری این مسابقه در اردبیل اظهار داشت: برای ششمین سال متوالی و در تقارن یک هزار و چهار صد و چهل و ششمین سال نزول قرآن کریم طرح قرآنی با همین نام و با محوریت جز سی‌ام قرآن کریم برگزار می‌شود تا علاقمندان بتوانند در این طرح مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: امسال این مسابقه در دو بخش مفاهیم و حفظ جز 30 قرآن کریم برگزار می‌شود که تاکنون براساس برنامه اعلام شده این مسابقه به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

سقا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کپی از فرم و حضور در مسابقه بلامانع اعلام شده است، امکان افزایش تعداد شرکت‌‌کنندگان در این مسابقه وجود دارد که ما روز شنبه را آخرین مهلت برای جمع‌آوری فرم‌های مسابقه قرار دادیم تا با ارسال به تهران شرکت‌کنندگان را در این مسابقه شرکت دهیم.

این مسئول اهداف برگزاری این برنامه قرآنی را ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه، تقویت حوزه حافظان و آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم کتاب آسمانی قرآن کریم همچنین ترویج فرهنگ قرآن و ارزش‌های متعالی آن اعلام کرد و ادامه داد: هر چند در سال‌های گذشته در چند استان از جمله اردبیل مراسم اختتامیه این برنامه برگزار شد اما امسال به نظر می‌رسد با محوریت و تمرکز تهران این برنامه اجرایی شده و شکل عملیاتی به خود می‌گیرد.

وی به برنامه‌های اجرا شده در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این برنامه‌ها که در همزمانی ماه رمضان با اوقات فراغت جوانان برگزار می‌شود، طرح سفره‌های آسمانی است که در این برنامه بعد از نماز ظهر و عصر بیان احکام شرعی، پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی شرکت‌کنندگان انجام شده و یک تحول و تحرک خوبی را در حوزه علوم قرآنی شاهد می‌باشیم.

به گزارش فارس، سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت: ما با برنامه استقبال از ماه آسمانی به پیشواز ماه رمضان رفتیم و بعد از انجام غبارروبی سعی کردیم با تنوع‌بخشی به برنامه‌ها علاقمندان زیادی را جذب کرده تا از این برنامه استفاده کنند.

سقا اجرای طرح تلاوت نور، تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم و همچنین ختم دسته جمعی قرآن کریم را از برنامه‌های ارزشمند ماه مبارک رمضان توصیف کرد و افزود: برای ششمین سال متوالی مسابقه حفظ 40 حدیث که همه ساله منطبق با شعار سال تنظیم می‌شود، برگزار می‌شود که امسال نیز این مسابقه با محوریت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می‌شود.

وی حضور آگاهانه اعضای کانون‌های مساجد را در برنامه‌های شب احیا و همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس یادآور شد و تصریح کرد:‌ نفرات برتر کانون‌های مساجد در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مراسمی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سقا با اعلام این‌که در سال‌های گذشته با محوریت سوره زمر، حضرت یوسف، اسرا، کهف و انفال مسابقه بزرگ قرآنی 1446 برگزار شده است، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با مشارکت علاقمندان به این حوزه شاهد برگزاری خوب و شایسته این برنامه در سال‌جاری باشیم.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول