اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اشکالات راه اردبیل ـ سرچم برای یک جاده کوهستانی طبیعی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: برخی نواقص در پروژه اردبیل ـ سرچم وجود دارد که در هر پروژه راهسازی کوهستانی که دارای تراشه و تونل‌های متعدد است این امر طبیعی به نظر می‌رسد.

اشکالات راه اردبیل ـ سرچم برای یک جاده کوهستانی طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های اردبیل زمینه رشد و توسعه استان و هر منطقه را تأمین زیرساخت‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: به نظر می‌رسد راه زیرساخت زیرساخت‌هاست به طوری که برقراری راه مطمئن و تردد ایمن سبب می‌شود تا بخش اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و... رونق بگیرد و با توسعه راه‌ها شبکه‌های ریلی و هوایی یک رونق و تحول جدی را شاهد خواهیم بود.

این مسئول بیان داشت: اینکه راه‌های استان اردبیل پاسخگوی نیازهاست به یقین پاسخ منفی است اما این به منزله کم کاری و نقص و ایراد گرفتن بر وضع موجود نیست چرا که در سال‌ها اخیر گام‌های اساسی برای توسعه استان اردبیل برداشته شده است.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل حجم خدمات دولت در حوزه راهسازی را در مقایسه با سال‌های 84 و ماقبل آن بسیار گسترده و غیر قابل مقایسه با دولت‌های گذشته توصیف کرد و گفت: اگر یک ارزیابی سر انگشتی از توسعه و آسفالت راه‌های روستایی، فرعی و اصلی داشته باشیم نسبت به 10 سال گذشته جاده‌های متنوع و متعدد در این استان راه‌اندازی شده در حالی که پیش از این تنها مسیر تردد مردم استان اردبیل به مرکز کشور جاده اردبیل ـ آستارا و در شکل محدود مسیر خلخال ـ اسالم بود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه بعد از 46 سال جاده خلخال ـ پونل در 1.5 سال گذشته بازگشایی شده و تردد در آن جریان دارد، افزود: این محور بسیار زیبا و دل‌انگیز برای گردشگران است که لایه اول و دوم آسفالت آن در سال 89 صورت گرفته و امسال لایه سوم آسفالت‌ریزی مسیر آغاز شده که هم اکنون نیز در دست اجراست.

صابری در ادامه به افتتاح جاده ـ اردبیل سرچم اشاره کرد و یادآور شد با افتتاح این پروژه رضایت‌مندی در تردد کم ترافیک بهبود یافته است اما برخی نواقص نیز در این مسیر وجود دارد که در هر پروژه راهسازی کوهستانی که دارای تراشه و تونل‌های متعدد است این امر طبیعی به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: با چهار خطه شدن این مسیر امیدواریم مشکلات و معضلات احتمالی برطرف شده و تردد که دو الی سه ساعت برای رسیدن به مرکز کشور کاهش یافته است ارتقا یافته و سطح خدمات نیز بهبود پیدا کند.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود علت تعطیل شدن احداث جاده خلخال ـ کلور ـ درام  و زنجان به طارم را تزریق نشدن اعتبارات توصیف کرد و گفت: گلایه مردم به جاست چرا که پیش از این از محل اعتبارات استانی برای این پروژه بودجه تخصیص می‌یافت اما از سال گذشته ردیف اعتباری ملی برای اجرای این پروژه پیش‌بینی کردند که قرار بود 1.4 میلیارد تومان تأمین اعتبار نیز صورت گیرد اما به دلیل تخصیص نیافتن آن تا کنون روند اجرایی کند پیش رفته و در برخی روزها نیز تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در پایان اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار کافی و تلاش پیمانکار امیدواریم تا دو سال آینده این پروژه نیز آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول