اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرساخت و توسعه راه‌های استان زنجان:

جاده زنجان ـ طارم مسیر را 45 دقیقه کوتاه‌تر کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: احداث جاده زنجان ـ طارم، فاصله این مسیر را به مدت 45 دقیقه کوتاه‌تر کرده است.

جاده زنجان ـ طارم مسیر را 45 دقیقه کوتاه‌تر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمعی از خبرنگاران بازدیدی از جاده زنجان- طارم کردند.

در این بازدید خبرنگاران تا ورودی شهر چورزق را با اتوبوس طی کرده و در اواسط این راه توضیحاتی توسط مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان زنجان درباره این طرح ارائه شد.

البرز حسینی اظهار داشت: طرح مطالعاتی پروژه زنجان – طارم که در آغاز محور تهم- چورزق نامیده می‌شد در سال 62 بازنگری شده و دو سال بعد 10 کیلومتر از این محور از سمت طارم پیمان سپاری شده است.

وی با اشاره به خلع ید چندین باره پروژه زنجان- طارم تصریح کرد: این پروژه در سال 68 برای نخستین بار به دلایلی از جمله کمبود اعتبار لازم خلع ید شده است.

مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از دست به دست شدن پروژه زنجان- طارم در سال‌‌های 73 و 78 خبر داد و گفت: بخش اعظم کارهای مربوط به این پروژه از سال 80 آغاز و انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد نگرش جدید دولت در سال 84 برای پایان پروژه‌های نیمه‌تمام تصریح کرد: پروژه زنجان- طارم تا سال‌ 87 پیشرفت 33 درصدی داشته است.

حسینی اضافه کرد: پروژه زنجان- طارم تا سال 87 در حدود 60 درصد پیشرفت کرده بود که از این سال به بعد تا زمان افتتاح 13 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شد.

وی با اشاره به شکافته‌شدن بخشی از رشته کوه البرز برای احداث جاده زنجان- طارم ادامه داد: این پروژه اهمیت زیادی برای استان زنجان دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان زنجان تاکید کرد: محور زنجان- طارم سرویس خوبی را از لحاظ انتقال بار و مسافر به استان می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره مشکلات موجود در محور زنجان ـ طارم گفت: مسئولان درصدد حل این مشکلات هستند.

حسینی از برنامه مسئولان برای احداث سه راهدارخانه در مسیر محور زنجان ـ طارم خبر داد و اضافه کرد: سایر ارگان‌های خدماتی هم وظایفی در تجهیز این محور دارند.

وی با اشاره دستکاری طبیعت برای احداث محور زنجان- طارم تصریح کرد: ریزش‌های موجود در این جاده طبیعی است.

مدیرساخت و توسعه راه‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: تطبیق طبیعت با وضعیت موجود زمان‌بر خواهد بود.

وی پیش‌بینی‌های اولیه برای ایجاد امنیت ناشی از ریزش ترانشه در جاده زنجان- طارم را حدود 11 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مطالعات برقراری این امنیت در حال انجام است.

حسینی طول محور زنجان- طارم را 56 کیلومتر اعلام کرد و گفت: با احداث این جاده فاصله مرکز استان تا طارم 45 دقیقه کوتاه‌تر شده است.

وی از حضور مداوم راه‌داران به همراه خودروهای سبک و سنگین در جاده زنجان- طارم خبر داد و یادآور شد که اداره راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای تامین امنیت این محور انجام می‌دهد.

مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: حرکت با سرعت مطمئنه در محور زنجان- طارم خطری را متوجه رانندگان این مسیر نمی‌کند.

وی جاده زنجان ـ طارم را یکی از محورهای فرعی درجه یک  کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول