اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال محقق می‌شود

راه‌اندازی 6 پایگاه امداد جاده‌ای در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از راه‌اندازی شش پایگاه امداد جاده‌ای در محورهای استان تا پایان سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی 6 پایگاه امداد جاده‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی محمدپور ظهر امروز در بازدید از پایگاه‌های امداد جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 12 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت در محورهای استان فعال است.

وی اعتبار این شش پایگاه را یک ‌میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این پایگاه‌ها تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان به 14 پایگاه می‌رسد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به اجرای طرح امداد تابستانه در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح، 3 هزار و 200 نفر روز امدادگر در 16 پایگاه آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

محمدپور تصریح کرد: در این طرح 56 دستگاه خودروی نجات و آمبولانس نیز به مسافران خدمات ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: هدف از راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای افزایش توان جمعیتی امداد، کاهش زمان رسیدن امدادگران به محل حادثه، معرفی توانمندی‌های جمعیت هلال احمر و ایجاد آرامش و امنیت روانی برای مسافران است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به طرح توسن روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: 800 روستای بالای 20 خانوار استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

محمدپور افزود: در راستای اجرای این طرح یک تیم پنج نفره متشکل از افراد روستا آموزش‌های لازم را برای عملیات‌های امداد و نجات فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های موفق به صورت پایلوت در خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح سامانه 147 نیز برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی اجرا و به تمام کشور توسعه یافت.

وی یادآور شد: یکی از عوامل مهمی که در وقوع حادثه نقش اساسی دارد بحث آموزش بوده که در این راستا هلال ‌احمر استان رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول