اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

آغاز بازسازی جاده‌های تخریب شده از سیل در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون راه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات مرمت و بازسازی جاده‌های تخریب شده در سیل اخیر خلخال آغاز شده که در این زمینه به تامین اعتبار مورد نیاز امیدوار هستیم.

آغاز بازسازی جاده‌های تخریب شده از سیل در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فاضل ملاحمزه‌زاده صبح امروز در جریان بازدید از تعدادی از طرح‌های توسعه روستایی در خلخال اظهار داشت: در یک ماه گذشته سیل جاری شده در جنوب استان سبب شده بخشی از راه‌های اصلی و روستایی به صورت جدی و 100 درصد تخریب شود که در یک برآورد اولیه عملیات مرمت و احداث 20 کیلومتر از این جاده‌های آسیب‌دیده آغاز شده است.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام اینکه رقم اعتباری دقیق خسارات وارده به جاده‌های خلخال هنوز مشخص نشده است، افزود: به نظر می‌رسد زیان‌های عمده‌ای به تاسیسات زیربنایی و جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی وارد شده که با انتخاب پیمانکار و انجام موافقت‌نامه‌ها عملیات بهسازی و بازسازی جاده‌های تخریبی در اثر سیل را آغاز کرده‌ایم.

این مسئول به اقدامات انجام شده برای جاده‌های خسارت دیده اشاره کرد و گفت: در کنار ایجاد راه فرعی برای برقراری ارتباط مسیر اردبیل به خلخال در کوتاهترین زمان سعی کردیم با اعزام اکیپ‌های راهداری برای تعمیر جاده‌های خسارت دیده نیز اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی در خصوص سیل اخیر روستاهای سوسحاب و برخی مناطق کم ‌برخوردار شهرستان خلخال و کوثر اظهار داشت: پل‌ها و راه‌های روستایی در این مناطق به صورت جدی خسارت دیدند که ما بخشی از اکیپ‌های راهداری را در این بخش مستقر کردیم تا بتوانند اقدامات اولیه را برای برقراری اقدامات لازم انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید سرپرست راه و شهرسازی خلخال نیز در سخنانی با بیان اینکه مسیرهای موقت برای عبور و مرور روستایی به اهالی خسارت دیده از سیل فراهم شده است، ابراز داشت: از آغازین ساعات جاری شدن سیل در این مناطق به همراه اکیپ‌های راه و ترابری حاضر شدیم و اقدام به کمک‌رسانی کردیم.

علی نادری به عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت پنج کیلومتر از راه ارتباطی خلخال به روستای آق‌بلاغ اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این راه ارتباطی روستایی سال‌های گذشته آغاز شده بود اما به دلیل نبود اعتبار مدت‌ها راکد مانده بود که سعی کردیم با تخصیص اعتبار 6 میلیارد تومانی این طرح را تا پایان مردادماه تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه از بهره‌گیری امکانات و تجهیزات ورتیکن برای نخستین‌ بار در سطح راه‌های خلخال خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از این امکانات و روش جدید تثبیت آهک برای زیرسازی راه، کار عملیات زیرسازی و آسفالت سرعت گرفته و به مقاومت آن نیز افزوده می‌شود.

این مسئول ابراز امیدواری کرد با اقدامات خوبی که در تامین و تزریق اعتبارات آغاز شده میزان برخورداری روستاییان خلخال از راه آسفالته ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان پارس‌آباد نیز فرماندار این شهرستان در جریان بازدید از عملیات اجرای راه پارس‌آباد - سربند، ضرورت چهار خطه شدن محور پارس‌آباد - سربند را در فاز اول بسیار موثر در کاهش تلفات و تصادفات رانندگی اعلام کرد.

ولی کریمی اظهار داشت: این مسیر به طول 20 کیلومتر و با تامین اعتبار 16 میلیارد تومانی اجرا می‌شود که پنج کیلومتر آن به مناقصه رفته و به‌زودی پیمانکار آن مشخص می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان امسال تمام روستاهای بالای 50 خانوار پارس‌آباد از راه آسفالته مناسب بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: با تحقق کامل برنامه‌های راه و شهرسازی شاهد توسعه راه‌های مواصلاتی منطقه و تحول اساسی در بخش راه و ترابری این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول