اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس خبر داد

2 بانده شدن جاده سرخه ـ سمنان / ترمیم مسیر عبدل‏‌آباد ـ ده‏نمک

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی از دو بانده شدن جاده سرخه ـ سمنان و ترمیم مسیر عبدل‏‌آباد ـ ده‏نمک به عنوان مهم‏ترین طرح‏‌های مصوب در سفر وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

2 بانده شدن جاده سرخه ـ سمنان / ترمیم مسیر عبدل‏‌آباد ـ ده‏نمک

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‏رضا خسروی صبح امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران در سمنان، دستاوردهای سفر چند روز گذشته وزیر راه و شهرسازی را به این دو شهرستان تشریح کرد و اظهار داشت: علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی اخیراً در سفری به استان سمنان، از پروژه‏‌های راه‏سازی و حوزه شهرسازی در شهرستان‏‌های سمنان و مهدیشهر بازدید کرد.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در برنامه نخست خود در شهرستان سمنان، از راه‏‌های بخش سرخه بازدید و با اجرای چند طرح عمرانی در این منطقه موافقت کرد.

* ترمیم و روکش آسفالت جاده عبدل‏‌آباد- ده‏نمک

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وضع راه در 18 کیلومتر مسیر قبل از سرخه و جاده عبدل‏‌آباد- ده‏نمک چندان مطلوب نیست.

خسروی ادامه داد: قرار شده است تا با همکاری استان سمنان و مساعدت‏‌های انجام شده، این مسیر ترمیم شود و وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از عملیات اجرایی این طرح، بر تسریع در اجرای آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه روکش نخست آسفالت در این مسیر انجام شده است، گفت: در بازدید وزیر راه دستور داده شد تا روکش دوم و سوم این مسیر نیز به سرعت انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید انجام شده از ورودی سرخه و زائرسرای حاشیه راه این بخش گفت: نقش زائرسرای سرخه در نگه داشتن مسافران برای استراحت و کاهش تصادفات بسیار مهم است.

خسروی افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز با توقف در این محل و دریافت پیشنهادات ارائه شده، برای ساماندهی امور مربوط به آن دستورات خوبی صادر کرد.

* مسیر سرخه- سمنان دو بانده می‏‌شود

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین نوید داد: در صورت تایید نهایی طرح، مسیر سرخه- سمنان دو بانده می‏‌شود و شکل بزرگ‏راهی به خود می‏‌گیرد.

خسروی اضافه کرد: در دو طرف این مسیر نیز گارد ریل‏‌هایی نصب خواهد شد تا ایمنی مسافران عبوری از آن بیشتر تامین شود.

وی افزود: شهرداری‏‌های سمنان و سرخه نیز برای درخت‏کاری در وسط این مسیر اعلام آمادگی کرده‏‌اند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی دقیق این موضوع توسط وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای کشور گفت: بخشی از هزینه‏‌های اجرای این طرح باید از محل منابع استانی تامین شود و همه همکاری کنند تا دو بانده شدن مسیر سرخه- سمنان هرچه سریع‏تر به نتیجه برسد.

* اجرای زیرگذر و روگذرهای سرخه و مؤمن‏‌آباد

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین از قطعی شدن اجرای زیرگذر و روگذر سرخه و رفع اشکالات موجود در اجرای زیرگذر و روگذر مؤمن‏‌آباد خبر داد.

خسروی گفت: این طرح‏‌ها مورد بررسی ریزبینانه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و توصیه‏‌های لازم به پیمانکار، مجریان و مسئولان استان سمنان در این زمینه ارائه شد.

وی در ادامه از موافقت نیکزاد با کمک به مسجد ورودی شهدای گمنام سمنان خبر داد و گفت: قرار شده است تا این مسجد و تاسیسات پیرامونی آن به عنوان یک مجتمع خدماتی بین راهی مورد نظر قرار گیرد و به آن کمک شود.

* طرح کمک به پل روگذر خیرآباد پیشنهاد شد

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین از بازدید وزیر راه و شهرسازی از سایت مسکن مهر سمنان، پل‏‌های ورودی به مسکن مهر، پل معلم و پل شهید نوروزی خبر داد و گفت: طرح کمک به پل روگذر خیرآباد نیز در این سفر پیشنهاد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازدید نیکزاد از سایت مسکن مهر و زیرساخت‏‌های ایجاد شده در این طرح را بسیار مطلوب خواند.

خسروی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا امور مربوط به پل خیرآباد از طریق مجموعه راه‏‌آهن شمال‏‌شرق و سمنان پیگیری و مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

وی از بازدید نیکزاد از زیرگذر و روگذر درجزین خبر داد و گفت: این طرح قطعی شده و امسال نیز اعتبارات خوبی به اجرای آن اختصاص یافته است.

* بیمارستان جدید سمنان رفع نقص می‏‌شود

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری تاکید وزیر راه و شهرسازی بر رفع نواقص فنی و راه‏‌اندازی هر چه سریع‏تر بیمارستان جدید 220 تختخوابی سمنان اضافه کرد: بهره‏‌برداری هر چه سریع‏تر از بیمارستان "کوثر" سمنان خواست اصلی مردم این شهرستان است.

خسروی ادامه داد: در گفت‏‌وگوهای تخصصی انجام شده با پیمانکار این طرح، تعیین شد که تا اواخر ماه مبارک رمضان تمام مشکلات این طرح برطرف و بیمارستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی سمنان شود.

* لزوم مطالعه راه آهوان- فیروزکوه

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان‏های سمنان مهدیشهر چندین مکاتبه مهم نیز مورد پیگیری قرار گرفت و دستورات خوبی برای آن اخذ شد، گفت: درباه مطالعه راه آهوان- فیروزکوه بحث‏‌هایی انجام شد.

خسروی اضافه کرد: امور مربوط به فرودگاه سمنان و راه‏‌آهن مرکز استان نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

* راه‏‌های روستایی نیازمند رسیدگی بیشتری است

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم رسیدگی به راه‏‌های روستایی موجود در شهرستان‏‌های سمنان و مهدیشهر اظهار داشت: مسئولیت رسیدگی به این قبیل راه‏‌ها به استانداری‏‌ها واگذار شده است و باید با بودجه خود استان سمنان در این زمینه بیشتر تلاش شود.

خسروی ادامه داد: در شماری از روستاهای سمنان و مهدیشهر که از نظر راه دارای مشکلاتی هستند، باید فعالیت‏‌ها شتاب گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر شهری‏‌ها به خصوص در فصل تابستان از راه‏‌های روستایی بهره می‏‌برند، لازم است به این قبیل راه‏‌ها توجه شود.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول