اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حقوقی حمل و نقل گیلان:

تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای گیلان کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مسئول حقوقی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از کاهش تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر این استان خبر داد.

تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای گیلان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز مرادی صبح امروز در نشست کمیته پیشگیری از تخلفات شرکت‌های حمل و نقل گیلان اظهار کرد: استمرار نظارت بر فعالیت‌های حمل و نقلی و اجرای سه طرح ویژه نظارتی ضریب تخلفات شرکت‌های حمل و نقل گیلان را به شدت کاهش داده است.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی مستمر از شرکت‌های مسافری گیلان طبق برنامه‌ریزی اداره مسافر اداره کل حمل و نقل استان با جدیت بیشتر نسبت به گذشته دنبال می‌شود، تصریح کرد: هدف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان ارتقای سطح خدمات به مسافران است.

مسئول حقوقی حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اجرای طرح تابستانی حمل و نقل مسافر استان گفت: این طرح در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران تابستانی گیلان  اجرا می‌شود.

وی، با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: نظارت بر کیفیت خدمات شرکت‌های مسافری و اتوبوس‌ها، اعمال قیمت مصوب، نظارت بر تجهیزات و امکانات اتوبوس‌ها و برخورد با تخلفات احتمالی از اهداف عمده اجرای این طرح در پایانه‌های مسافری استان است.

به گفته مرادی، در این طرح عملکرد شرکت‌های مسافری داخلی و اتوبوسرانی دیگر استان‌ها که وارد گیلان می‌شوند مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

*جمع‌آوری بلیت‌های دستی از پایانه‌های گیلان

وی با بیان اینکه صدور هرگونه بلیت دست‌نویس در پایانه‌های مسافری استان ممنوع است، اظهار کرد: بلیت‌های دستی از پایانه‌های مسافر جمع‌آوری شده و این طرح ادامه دارد.

مسئول حقوقی حمل و نقل گیلان با بیان اینکه با هرگونه تخلف احتمالی در کم‌ترین زمان برخورد لازم صورت می‌گیرد گفت: شهروندان باید به منظور اجرای هر چه بهتر طرح، همکاری و تعامل مطلوبی با بازرسان داشته باشند چرا که مشارکت مردمی در انجام بهتر طرح موثر است.

وی با بیان اینکه رانندگان حق ندارند در طول مسیر از نوارهای صوتی و تصویری غیرمجاز استفاده کنند، یادآور شد: پوشیدن لباس فرم، پذیرایی از مسافران، رعایت بهداشت داخل اتوبوس، جابه‌جایی مسافران به نحو مطلوب، تجهیز کامل اتوبوس به تجهیزات ایمنی و ... از جمله مواردی است که شرکت‌های اتوبوسرانی استان ملزم به رعایت آنها هستند.

مرادی، احترام به حقوق مسافران، ارائه خدمات با کیفیت، حفظ نظم و آرامش و ارائه امکانات رفاهی در اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و جلوگیری از تردد وسائط نقلیه دارای نقص فنی در رٱس برنامه‌های کاری اداره کل مذکور برای فراهم کردن سفری ایمن و لذت‌بخش مسافران تابستانی قرار دارد.

*حضور مدیران فنی در شرکت‌های مسافری ضروری است

این مسئول با اشاره به فعالیت بیش از 120 نفر مدیرفنی در شرکت‌های مسافری گیلان گفت: مدیران فنی دارای لباس فرم هستند و مسئولیت تایید فنی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان را طبق استانداردهای اعلام شده بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: با هدف حفظ ایمنی تردد وسایط نقلیه عمومی جاده‌ای و پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی تمام تشکل‌های صنفی، شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر استان و مدیران فنی شرکت‌های مورد نظر باید در انجام کنترل پارامترهای ایمنی وسیله نقلیه قبل از حرکت و آغاز سفر دقت لازم را داشته باشند و اعمال مقررات را انجام دهند. 

مرادی، با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان از سه زیر بخش حمل و نقل کالا، مسافر و بین‌المللی تشکیل شده است متذکر شد: سامانه پیامک 3000765655 و 3000143 و شماره تلفن 7220154-0131 آماده دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادهای مردمی است.

وی، با تاکید بر استمرار نظارت بر عملکرد پایانه‌های مسافری استان خاطرنشان کرد: حمل و نقل و پایانه‌ها یکی از زیرساخت‌های مهم در پویایی اقتصاد هر استان است و رابطه مستقیمی بین توسعه دیگر بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی با بخش حمل و نقل وجود دارد به نحوی که حمل و نقل پویا و فعال موجب تسریع در روند توسعه منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول