به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز مرادی صبح امروز در نشست کمیته پیشگیری از تخلفات شرکتهای حمل و نقل گیلان اظهار کرد: استمرار نظارت بر فعالیتهای حمل و نقلی و اجرای سه طرح ویژه نظارتی ضریب تخلفات شرکتهای حمل و نقل گیلان را به شدت کاهش داده است.
وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی مستمر از شرکتهای مسافری گیلان طبق برنامهریزی اداره مسافر اداره کل حمل و نقل استان با جدیت بیشتر نسبت به گذشته دنبال میشود، تصریح کرد: هدف اداره کل حمل و نقل و پایانههای گیلان ارتقای سطح خدمات به مسافران است.
مسئول حقوقی حمل و نقل و پایانههای گیلان با اشاره به اجرای طرح تابستانی حمل و نقل مسافر استان گفت: این طرح در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران تابستانی گیلان اجرا میشود.
وی، با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: نظارت بر کیفیت خدمات شرکتهای مسافری و اتوبوسها، اعمال قیمت مصوب، نظارت بر تجهیزات و امکانات اتوبوسها و برخورد با تخلفات احتمالی از اهداف عمده اجرای این طرح در پایانههای مسافری استان است.
به گفته مرادی، در این طرح عملکرد شرکتهای مسافری داخلی و اتوبوسرانی دیگر استانها که وارد گیلان میشوند مورد بازرسی و نظارت قرار میگیرند.
*جمعآوری بلیتهای دستی از پایانههای گیلان
وی با بیان اینکه صدور هرگونه بلیت دستنویس در پایانههای مسافری استان ممنوع است، اظهار کرد: بلیتهای دستی از پایانههای مسافر جمعآوری شده و این طرح ادامه دارد.
مسئول حقوقی حمل و نقل گیلان با بیان اینکه با هرگونه تخلف احتمالی در کمترین زمان برخورد لازم صورت میگیرد گفت: شهروندان باید به منظور اجرای هر چه بهتر طرح، همکاری و تعامل مطلوبی با بازرسان داشته باشند چرا که مشارکت مردمی در انجام بهتر طرح موثر است.
وی با بیان اینکه رانندگان حق ندارند در طول مسیر از نوارهای صوتی و تصویری غیرمجاز استفاده کنند، یادآور شد: پوشیدن لباس فرم، پذیرایی از مسافران، رعایت بهداشت داخل اتوبوس، جابهجایی مسافران به نحو مطلوب، تجهیز کامل اتوبوس به تجهیزات ایمنی و ... از جمله مواردی است که شرکتهای اتوبوسرانی استان ملزم به رعایت آنها هستند.
مرادی، احترام به حقوق مسافران، ارائه خدمات با کیفیت، حفظ نظم و آرامش و ارائه امکانات رفاهی در اتوبوس، مینیبوس و سواری و جلوگیری از تردد وسائط نقلیه دارای نقص فنی در رٱس برنامههای کاری اداره کل مذکور برای فراهم کردن سفری ایمن و لذتبخش مسافران تابستانی قرار دارد.
*حضور مدیران فنی در شرکتهای مسافری ضروری است
این مسئول با اشاره به فعالیت بیش از 120 نفر مدیرفنی در شرکتهای مسافری گیلان گفت: مدیران فنی دارای لباس فرم هستند و مسئولیت تایید فنی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان را طبق استانداردهای اعلام شده بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: با هدف حفظ ایمنی تردد وسایط نقلیه عمومی جادهای و پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی تمام تشکلهای صنفی، شرکتهای حمل و نقل بار و مسافر استان و مدیران فنی شرکتهای مورد نظر باید در انجام کنترل پارامترهای ایمنی وسیله نقلیه قبل از حرکت و آغاز سفر دقت لازم را داشته باشند و اعمال مقررات را انجام دهند.
مرادی، با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل جادهای گیلان از سه زیر بخش حمل و نقل کالا، مسافر و بینالمللی تشکیل شده است متذکر شد: سامانه پیامک 3000765655 و 3000143 و شماره تلفن 7220154-0131 آماده دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادهای مردمی است.
وی، با تاکید بر استمرار نظارت بر عملکرد پایانههای مسافری استان خاطرنشان کرد: حمل و نقل و پایانهها یکی از زیرساختهای مهم در پویایی اقتصاد هر استان است و رابطه مستقیمی بین توسعه دیگر بخشهای اقتصادی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی با بخش حمل و نقل وجود دارد به نحوی که حمل و نقل پویا و فعال موجب تسریع در روند توسعه منطقه میشود.
انتهای پیام/ع10/پ3003