اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

تأخیر در پرداخت معوقه افزایش حقوق معلمان در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل گفت:‌ به دلیل برخی اصلاحات در فوق‌العاده بدی آب و هوا صدور احکام معلمان در سال جدید و پرداخت معوقه چهار ماهه افزایش حقوق با تاخیر روبرو شده است.

تأخیر در پرداخت معوقه افزایش حقوق معلمان در اردبیل

عادل علیپور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با ابلاغ بودجه هزینه‌ای به تمام دستگاه‌ها صدور احکامی جدید و پرداختی معوقه چهار ماهه افزایش 15 درصدی حقوق و مزایای کارکنان را در تمام دستگاه‌ها شاهد بودیم و به نظر می‌رسد تنها دستگاهی که در این زمینه دچار تاخیر شده است آموزش و پرورش می‌باشد که به دلیل اعتبارات متمرکز و آمار جمعیتی بالا در این زمینه با برخی تاخیر‌ها و تغییرات روبرو شده است که امیدواریم در مردادماه جبران شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما از مسئولان آموزش و پرورش خواسته‌ایم تا هرچه سریع‌تر نسبت به صدور حکم و پرداخت معوقه چند ماهه افزایش حقوق اقدام کنند تا نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود.

تنها تسهیلات بانکی نیروهای انتقالی دچار مشکل شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل در خصوص نیروهای انتقالی از تهران و ضرورت پرداخت مزایا و تامین مسکن برای آنها در گفت‌و گو با خبرنگار فارس یادآور شد: ما بر اساس ضوابط و مقررات در اکثر موارد به تعهدات خود عمل کردیم و تنها در بحث پرداخت تسهیلات بانکی آن هم در برخی حوزه‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم با برطرف شدن موانع پرداخت تسهیلات به نیروهای انتقال یافته از تهران به شهرها و مناطق مختلف برطرف شود.

علیپور گفت: ما در روزهای آینده با جلسه و نشستی که با این نیروها خواهیم داشت به صورت چهره به چهره مشکلات آنها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهیم و سعی خواهیم کرد به تعهدات خود عمل و رضایت این نیروهای انتقال یافته را فراهم آوریم.

این مسئول در مورد تبدیل وضعیت برخی از نیروهای انتقال یافته نیز بیان داشت:‌ در این زمینه با احصا و ارزیابی کلی تبدیل و تغییر وضعیت نیروها انجام شده و در کنار برخورداری از حقوق و مزایای وعده داده شده از تسهیلات مسکن نیز برخوردار شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تکریم ارباب رجوع را با تمام ظرفیت و بسترهای مورد نیاز ضروری اعلام کرد و افزود: ما در این راستا با برپا کردن میز خدمت سعی کردیم بدون واسطه در خدمت ارباب رجوع باشیم که رابطان نیز خدمت در حقیقت رابطان مستقیم با مدیران و مسئولان دستگاه‌ها هستند که درخواست‌ها و مطالبات مردم را مطرح می‌کنند.

علیپور از برچیده شدن مکاتبات کاغذی به تدریج در ادارات مختلف خبر داد و تاکید کرد: ما این کار را به‌زودی از استانداری اردبیل آغاز می‌کنیم و مرحله به مرحله سعی داریم پرینت و اسکن کاغذی را در ارسال نامه‌ها و همچنین مکاتبات حذف کنیم تا بتوانیم یک شرایط مطلوب خدمت‌رسانی را مهیا کنیم.

وی در خصوص تقسیم‌بندی دستگاه‌های حاکمیتی و استخدامی دولت گفت: در ارزشیابی و انجام ماموریت‌ها و تکالیف به تغییرات و تحولات این تقسیم‌بندی توجه می‌شود و ما در برگزاری دوره‌های آموزشی نیز با احتساب این تقسیم‌بندی و مدیران میانی،‌ ارشد و جزء سعی می‌کنیم اهداف خودمان را محقق کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل با اعلام اینکه آمار خروجی ما در گذشته بیش از جذب نیرو بوده است، ادامه داد: بعد از استان شدن اردبیل برخی خلأ‌ها و کمبودها را در جذب نیرو و بلاتصدی ماندن چارت سازمانی و اداری برخی دستگاه‌ها شاهد بودیم که ما از طریق استخدام‌های جدید سعی کردیم این کمبود‌ها را برطرف کنیم.

علیپور تصریح کرد: البته بخش عمده‌ای از نیروهای سازماندهی شده در حقیقت نیروهای طرحی، ‌قراردادی و مازاد دستگاه‌های ادغام شده هستند که ما 487 نفر را بر اساس برش شهرستانی از مرکز استان به سایر مناطق منتقل کردیم.

این مسئول در خصوص نیروهای قراردادی صدا و سیما نیز به خبرنگار فارس گفت:‌ به دلیل آنکه صدا و سیما دستگاه تحت نظارت ما نیست نمی‌توانیم در مورد نیروهای قراردادی آنها اظهار نظر کنیم اما به یقین قرارداد این نیروها به گونه‌ای کمتر از 90 روز تنظیم می‌شود تا مشمول نظام بیمه‌ای و اداره کار قرار نگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل با استقبال از بازرسی‌های دوره‌ای دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی یادآور شد: اقتصاد و دارایی، دیوان محاسبات و بازرسی سه دستگاه نظارتی قوای مجریه، مقننه و قضاییه هستند که کار نظارت بر دخل و خرج ادارات و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی را انجام می‌دهند که ما از حضور آنها در استانداری نه تنها نگران نیستیم بلکه معتقدیم حضور آنها می‌تواند جلوی برخی خطاها و انحراف‌های احتمالی را بگیرد.

علیپور در پایان سخنان خود در خصوص پرداختی دوران اسارت آزادگان و خلأ قانونی پیش آمده در این زمینه به خبرنگار فارس اظهار داشت: با تاکید استاندار اردبیل تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شدند امسال از منابع تعیین شده این معوقات را پرداخت کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول