اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل:

محور فعالیت ستاد دیه کمک‌های خیرین است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: محوریت تلاش و فعالیت ستاد دیه استان اردبیل کمک‌های مردمی و خیرین است که در آزادی زندانیان غیر عمد بسیار راهگشا بوده است.

محور فعالیت ستاد دیه کمک‌های خیرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد عابدیان صبح امروز در مراسم جشن گلریزان که با حضور جمعی از خیران برگزار شد، اظهار داشت: از سال 69 و به همت شهید لاجوردی رئیس کل زندان‌های کشور مقدمات و زیربنای تشکیل ستاد دیه با هدف آزادی زندانیان مالی غیر عمد آغاز شد تا خیران بتوانند با حضور در این امر خیرخواهانه یاریگر زندانیانی باشند که بدون اراده خود زندانی شده بودند.

نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: به دنبال شکل‌گیری ستاد کشوری دیه از سال 81 نیز ستاد دیه استان اردبیل با تنوع خدمات و محوریت جذب کمک‌های خیرخواهانه مردم فعالیتش را آغاز کرد و ما نیز به عنوان واسطه جمع‌آوری این کمک‌ها خدمتگزاری بیش نیستیم.

این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری جشن گلریزان در هفته دوم ماه مبارک رمضان با هدف آزادی زندانیان بدهکار ناشی از دیه، نفقه، مهریه و... ابراز داشت: امسال نیز این جشن در جای جای استان اردبیل در حال برگزاری است تا در کنار حضور مردم و انجام برخی کارهای تبلیغی و ترویجی کمک‌های آنها نیز جمع‌آوری شود تا ما با پیگیری‌های مفید و موثر بتوانیم زندانیان معسر و آبرومند را از حبس خلاصی داده و آنها را به آغوش گرم خانواده باز گردانیم.

عابدیان تلاش و همکاری این ستاد را در آزادی هزاران گرفتار شده در بند را یادآور شد و افزود: منبع درآمدی ستاد دیه تنها کمک خیرین نیست بلکه با عنایت دولت همه ساله کمک‌هایی به ستاد دیه انجام می‌شود و در کنار آن کمیته امداد نیز با پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض یاریگر ما در این امر خداپسندانه است.

نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل برخی قصور و کوتاهی‌های ناشی از نا آگاهی و بی‌اطلاعی مردم از ستاد دیه را متوجه تبلیغات ضعیف و عدم اطلاع‌رسانی به موقع دانست.

این مسئول تصریح کرد: آن طور که شایسته بوده فعالیت این ستاد را به مردم اطلاع‌رسانی نکردیم و آگاهی‌بخشی در این زمینه را انجام ندادیم که در این باب برنامه‌های خوبی را در سال جاری با هدف تبلیغ و اطلاع‌رسانی به عموم مردم آغاز کردیم تا خیرین و علاقمندان بتوانند در این زمینه مشارکت کنند.

عابدیان موضوع مصالحه را نیز در کاهش آسیب‌ها و آزادی زندانیان مهریه و نفقه یادآور شد و گفت: واحد مصالحه ما در سال‌های اخیر سعی کرده است با دعوت از خانواده‌ها و خود زوجین آنها را به صلح و سازش دعوت کرده و از این طریق نیز زمینه آزادی زندانیان مهریه را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل در پایان ابراز داشت: ما همچنان در این مجموعه چشم انتظار کمک و همراهی خیرین و انسان‌های نیکوکار هستیم چرا که معتقدیم همین کمک‌های اندک زمینه و بستر آزادی زندانیان بیشمار مالی را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول