اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری شهرستان بستک هرمزگان:

ستاد دیه ظرفیتی مهم در حوزه اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان بستک از ستاد دیه به عنوان ظرفیتی قابل توجه در امور اجتماعی یاد کرد.

ستاد دیه ظرفیتی مهم در حوزه اجتماعی است

منوچهر خیرخواه امروز در حاشیه برگزاری دومین جشن گلریزان در شهرستان بستک و نخستین جشن گلریزان هرمزگان در سال جاری، از جشن گلریزان با عنوان ظرفیتی قابل توجه یاد کرد و گفت: درست نیست که افراد به دلیل مسائل مالی در زندان بمانند.

وی ادامه داد: در این ساعات گرانقدر از ماه مبارک رمضان جمع شدیم تا به امر الهی و سفارش پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه اطهار (ع) عمل کنیم و مشکل‌گشای هموطنانی باشیم که بدون انگیزه مجرمانه و به دور از هرگونه قصد و غرضی به خاطر ناتوانی و محکومیت‌های مالی گرفتار زندان‌ها شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان بستک تاکید کرد: امیر المومنین حضرت علی (ع) می‌فرمایند "آنکه پاداش الهی را باور داشته باشد در بخشش سخاوتمند است."

وی با بیان اینکه کمک به ستاد دیه، صدقه جاریه است که سلامت خود و خانواده‌هایمان را بیمه می‌کند، افزود: کمک به ستاد دیه از باقیات صالحات و ذخیره‌ای برای آخرت و کفاره بسیاری از گناهان است.

این مقام قضایی ادامه داد: خانواده‌های چنین زندانیانی نیز که اغلب بدون سرپرست هستند مدام در اندوهی عظیم چشم انتظار سرپرست خانواده هستند.

رئیس دادگستری شهرستان بستک گفت: برخی از افراد شریف و آبرومند جامعه به لحاظ بدهی ناخواسته در زندان‌ها به سر می‌برند، اما این موضوع به معنای آن نیست که این افراد بز‌هکار باشند بلکه بدهکارند و توان پرداخت بدهی ندارند.

وی یادآور شد: در بند بودن موجب سرافکندگی و شرمندگی است ولو آنکه در اثر سهو و خطایی ناخواسته باشد لذا بر ما به عنوان یک مسلمان لازم است از هر طریقی و از آنچه در توانمان است در راستای کمک به این‌گونه افراد قدم برداریم تا شرافت و کرامت خودشان، همسر و فرزندانشان حفظ شود.

خیرخواه اضافه کرد: یکی از واجب الصدقه‌ترین اقشار نیازمند جامعه زندانیانی هستند که به خاطر حوادثی چون تصادف، ورشکستگی، فقر و تنگدستی پشت میله‌های زندان حسرت حضور در کنار خانواده را می‌کشند و خانواده‌هایشان در فقر و تنگدستی به امید گشایشی نشسته‌اند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول