اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

جشن گلریزان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلخال گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان مالی و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بین خانواده زندانیان است.

جشن گلریزان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم جشن گلریزان خلخال اظهار داشت: سنت پسندیده جشن گلریزان که سال‌هاست در شهرستان خلخال نیز برگزار می‌شود سنتی نیک است که مردم با اعمال خیر خود جلوی بسیاری از معضلات اجتماعی را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه جشن‌های گلریزان فرصتی مناسب برای زندانیان به ویژه زندانیان دیه و مهریه است، افزود: مردم خلخال با روحیه بخشش و انفاقی که دارند همواره در دستگیری از نیازمندان خوب عمل کرده و اجازه نداند مستمندی مستأصل و آواره بماند.

امام جمعه خلخال ادامه داد: با حبس یک زندانی مالی خانواده وی در معرض آسیب های اجتماعی شدید قرار می‌گیرد.

وی افزود: کمک های خیران در این زمینه خیر دنیا و آخرت را به دنبال داشته و خیران با کمک‌های مالی خود به زندانیان نیازمند مالی مورد لطف و عنایت خداوند قرار می‌گیرند.

رشتبری با اشاره به کسب رتبه نخست استانی در این زمینه به طور متوالی و در چند سال گذشته خواستار توسعه این جشن در سطح مراکز بخش‌ها و روستاهای بزرگ شهرستان با هدف افزایش میزان کمک‌های جمع آوری شده از بین مردم خیر خلخال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دادگستری شهرستان خلخال نیز  در این جلسه اظهار داشت: برای آزادی 32 زندانی مالی و غیر عمد محبوس در زندان خلخال 16 میلیارد ریال کمک مالی نیاز است.

حجت‌الاسلام مطلب امان‌اللهی افزود: سال گذشته شهرستان خلخال رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان اردبیل از لحاظ میزان کمک‌های خیران در جشن گلریزان به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: در مراسم جشن گلریزان ماه مبارک رمضان سال گذشته مردم خیر این شهرستان با کمک 240 میلیون ریالی خود زمینه آزادی چند زندانی مالی زندان خلخال را فراهم کردند.

این مسئول ادامه داد: با کمک یک میلیارد و 200 میلیون ریالی ستاد دیه استان، گذشت یک میلیارد و 500 میلیون ریالی شاکیان خیر خلخال و نیز کمک‌های مالی خیران در سال گذشته و مجموعاً با پرداخت 3 میلیارد ریال، 24 زندانی مالی از رندان خلخال آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی اظهار داشت: امسال نیز با کمک 50 میلیون ریالی یک خیر خلخالی هشت زندانی مالی از زندان خلخال آزاد شدند.

امان‌اللهی یادآور شد: مراسم جشن گلریزان خلخال 12 ماه مبارک رمضان امسال در محل مسجد جمعه پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود که انتظار داریم مردم خلخال با حضور در این مراسم و کمک‌های مالی خود به زندانیان مالی غیر عمد زمینه آزادی آنها را فراهم کنند.

ذبیح الله عبداللهی فرماندار خلخال نیز در این جلسه کمک به زندانیان مادی غیر عمد را کار خداپسندانه و نیک دانست و نسبت به همکاری برای برگزاری مراسم جشن گلریزان در مراکز بخش‌ها و سطح دهستان‌های پر جمعیت شهرستان قول مساعد داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول