اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی قزوین:

روزه یک حقیقت شرافتی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین گفت: روزه در اصل فقط یک تکلیف نیست که خداوند بر دوش انسان گذاشته، بلکه یک حقیقت شرافتی است.

روزه یک حقیقت شرافتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین شامگاه پنج‌شنبه در مسجد امام رضا‌ (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین و امام جمعه موقت قزوین، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام حسین حیدری نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، جمعی از اساتید حوزه علمیه قم و نیز تعدادی از معاونان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حسین حیدری در این مراسم با اشاره به کتاب المراقبات نوشته آیت‌الله‌العظمی میرزا جواد آقا ملکی‌تبریزی چنین گفت: در این کتاب میرزا جواد آقا روزه را یک تکلیف نمی‌داند، بلکه آن را یک شرافتی می‌داند که خداوند به انسان عطا فرموده است.

وی ادامه داد: علت اصلی این موضوع که خداوند روزه را برای انسان شرافت می‌داند این است که انسان در مقام عمل شکرگزار او باشد و ماه مبارک رمضان نیز تجلی منت خداوند بر بنده‌اش است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین خطاب حضار در این مراسم افزود: شما کدام یک از ماه‌های سال را می‌توانید بیابید که در آن انواع حسنه‌ها مورد تأیید خداوند قرار گرفته، پس خداوند در این ماه بر بنده‌اش منت گذاشته است.

وی اضافه کرد: وقتی انسان را یک فرد بزرگی مورد خطاب قرار می‌دهد به خود می‌بالد و خود را دارای وزنه‌ای می‌بیند که مورد خطاب قرار گرفته‌ است، مثلا وقتی انسان می‌خواهد مرجع تقلید بشود باید مرجع تقلید فعلی او را از لحاظ تقوا و دانش تأیید کرده تا مورد مقبولیت عموم مردم قرار گیرد، پس خداوند در ماه مبارک رمضان توجه ویژه‌ای به بندگان خود دارد و خواب آن‌ها را نیز در ماه مبارک رمضان عبادت می‌شمرد.

اگر قرار است انسان به مهمانی دعوت شود، چرا با گرسنگی دعوت می‌‌شود؟

حیدری با اشاره به سخنان میرزا جواد آقا ملکی تبریزی پیرامون این سئوال چنین عنوان کرد: میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب المراقبات خود می‌گوید هیچ نعمتی بالاتر از نعمت معرفت، قرب و ملاقات بنده با خداوند نیست و برای رسیدن به این نعمت‌ها انسان باید گرسنگی را تحمل کرده تا درب‌های معرفت خداوند به روی انسان گشوده شود.

وی ادامه داد: گرسنگی خواب را از سر انسان می‌برد، انسانی که با شکم سیر بخوابد به راحتی نمی‌تواند از خواب بیدار شود.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: آیت‌الله العظمی میرزا جواد آقا ملکی تبریزی کتاب المراقبات را براساس ماه‌های قمری و همچنین سیره معصومین به تحریر درآورده‌ که در این کتاب ماه مبارک رمضان و فضایل آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

قرآن مستقیما‌ کلام خداوند است

حیدری پیرامون اهمیت کتاب قرآن تصریح کرد: قرآن مستقیما کلام خداوند بوده که تورات و سایر کتب مقدس به اندازه قرآن جامع نیستند.

وی ابراز کرد: کتاب‌هایی همچون کتاب تورات و انجیل دچار تحریف شده‌اند و قرآن با توجه به اینکه معجزه الهی بوده از این موضوع مستثنی مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین در خصوص کتاب‌های مقدس غیر از قرآن کریم چنین گفت: کتابی که توحیدی بوده نباید سخن از سه خدایی را مطرح کند و در آن نسبت‌های ناروا به پیامبران خدا زده باشد.

حیدری با اشاره به اینکه جایگاه پیامبر اکرم (ص) جایگاه رفیعی است، تصریح کرد: پیامبران از جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند برخوردار بوده، ولی قابل مقایسه با پیامبر اکرم‌ (ص) نیستند.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود پیامبر اکرم (ص) پیامبر برتر است، بی‌دلیل نیست، زیرا حضرت موسی از خداوند طلب شرح صدر کرده که پیامبر اکرم (ص) به خاطر داشتن این موارد از خداوند چنین درخواستی را نمی‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین در خاتمه گفت: قرآن کریم برای تمام انسان‌ها قابل بهره‌برداری است با این تفاوت که هر کسی براساس فهم خود قرآن را درک می‌کند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول