اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز فارس:

امنیت اجتماعی تنها با اقامه نماز امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: ایجاد امنیت اجتماعی تنها با اقامه نماز و معنوی‌شدن فضای این استان امکان‌پذیر است.

امنیت اجتماعی تنها با اقامه نماز امکان‌پذیر است

حجت‌السلام علی سقاچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اگر فضای فارس معنوی بود رشوه‌خواری و بی‌بندوباری نیز در این استان کاهش می‌یافت اما مسئولان برای توسعه معنوی فارس کاری نکرده‌اند تا بخواهند کسی را بازخواست کنند.

وی افزود: مدیران، قبل از توجه به مسائل معنوی در این استان به فکر موقعیت و کار خود هستند و تا زمانی که این نگرش اصلاح نشود معنویت در فارس رشد نمی‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان فارس با بیان اینکه وظیفه این ستاد اقامه‌کردن نماز در دستگاه‌ها و جامعه نیست، خاطرنشان کرد: در حوزه اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها نیز با معضل‌های بسیاری رو به رو هستیم که شایسته سومین حرم اهل بیت (ع) نیست.

وی تصریح کرد: در هر مدرسه و دانشگاهی که شاهد استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان از نماز جماعت هستیم بی‌شک مدیران و استادهای آن مجموعه به فریضه نماز توجه ویژه‌ای دارند.

سقاچی از وضعیت نمازخانه فرودگاه شیراز انتقاد کرد و گفت: فرودگاه شیراز یک نمازخانه مناسب ندارد که مسافران بتوانند در آن نماز بخوانند اما مدیران، قبل از توجه به مسائل معنوی به فکر تغییر دادن مدل و نوع میز و صندلی اتاق مدیریتی خود هستند.

مشاور فرهنگی شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه در مجتمع‌های تجاری شیراز نسبت به ساخت نمازخانه بی‌توجهی شده است، افزود: بر اساس استانداردهای موجود در مجتمع‌های بیش از 100 واحد باید نمازخانه وجود داشته باشد و در این مکان‌ها به هر چیز توجه شده اما به ساخت نمازخانه توجهی نشده است.

وی از برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری شیراز اقامه نماز در بوستان‌های این شهر احیا شده و هم‌اکنون در برخی از آن‌ها حتی نماز صبح نیز اقامه می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان فارس در ادامه به بودجه سال جاری این دستگاه اشاره کرد و افزود: کل بودجه امسال این ستاد 55 میلیون تومان است اما این نهاد نشان داده با بودجه کم نیز می‌توان بزرگترین کارها را انجام داد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول