اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی رشت خبر داد

اجرای 23 طرح ارتقای امنیت‌ اجتماعی در رشت

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی رشت از اجرای 23 طرح ارتقای امنیت ‌اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: امنیت نوار ساحلی شهرستان رشت برقرار می‌شود.

اجرای 23 طرح ارتقای امنیت‌ اجتماعی در رشت

محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به گرم شدن هوا و حضور مسافران تابستانی و استفاده از سواحل استان، اظهار کرد: هر ساله با گرم شدن هوا و آغاز فصل تابستان با حجم زیادی از ورود مسافران که برای گذراندن تعطیلات گیلان را انتخاب کرده‌اند مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا، افزود: طبق برنامه‌هایی که از سنوات گذشته اجرا می‌شد در تابستان سال جاری نیز با هماهنگی‌های انجام شده دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه فرمانداری‌ها، طرح سالم‌سازی دریا به صورت وسیع و با بهره‌گیری از امکانات و نیروهای بیشتر نسبت به سال‌های گذشته در طول نوار ساحلی اجرا می‌شود.

این مسئول درباره نیروهای اجرا کننده طرح سالم‌سازی دریا، ابراز کرد: برای برقراری هر چه بیشتر نظم و امنیت در نوار ساحلی از نیروهای یگان ویژه پاسداران و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان رشت استفاده می‌کنیم ضمن اینکه نیروهای امداد و نجات هلال احمر به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مسافران در طول نوار ساحلی حضوری فعال می‌یابند.

وی، با تاکید بر ضرورت برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، تصریح کرد: با افرادی که قصد ایجاد مزاحمت برای نوامیس و شکستن هنجارهای اجتماعی و شرعی را دارند در ابتدا به صورت ارشادی و در صورت عدم  توجه، قاطعانه برخورد می‌کنیم که امیدواریم مسافران و استفاده کنندگان از دریا با رعایت نکات ایمنی و احترام به قوانین تعطیلات خوشی را داشته باشند.

* ارجاع 262 فقره پرونده به کلانتری‌های رشت

واثق کارگرنیا در ادامه از ارجاع 262 فقره پرونده به کلانتر‌ی‌های رشت در اردیبهشت امسال خبر داد و تصریح کرد: این پرونده‌ها با موضوعات خانوادگی، حقوقی، درگیری اجتماعی، سرقت و... بوده که از تعداد 262 فقره پرونده، 212 پرونده به مصالحه انجامید و بقیه پرونده‌ها برای سیر مراحل قانونی به مراجع  ذی‌صلاح ارسال شده است.

وی، آلودگی صوتی را یکی دیگر از جرایم دانست و گفت: آلودگی صوتی یکی دیگر از جرایم شهر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه 40 درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی رشت، کشف سی‌دی غیر مجاز در این مدت متذکر شد: کشف سی‌دی غیر مجاز یکی دیگر از اقدام‌های فرمانده انتظامی رشت در مدت مذکور بود که نسبت به مدت زمان مشابه 64 درصد کاهش داشته است.

* اجرای 23 طرح امنیت‌اجتماعی در رشت

وی، با اشاره به اینکه برای ارتقای امنیت اجتماعی طرح‌های متعددی ماموران انتظامی اجرایی شده است، تصریح کرد: در اردیبهشت امسال تعداد 23 مرحله طرح ارتقای امنیت‌اجتماعی با عناوین پیشگیری از سرقت خودرو و موتورسیکلت، برخورد با موتورسیکلت‌سواران مزاحم، پیشگیری از سرقت منازل و ... به منظور تامین بیشتر امنیت جامعه  اجرا شد که شاهد اثرات موثر آن در ابعاد مختلف جامعه هستیم.

واثق کارگرنیا، لازمه سلامت و امنیت جامعه را همکاری مردم با مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: همکاری شهروندان رشت از بروز جرم‌های بزرگ و خطرساز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول