اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی اوقاف کرمان اعلام کرد

برگزاری احیای نیمه شعبان در 16 امامزاده شاخص کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ویژه‌برنامه احیای نیمه شعبان در 16 امامزاده شاخص استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری احیای نیمه شعبان در 16 امامزاده شاخص کرمان

حجت‌الاسلام سید‌رضا فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه جهان اسلام و جامعه جهانی هنوز از ضرورت‌ها و ظرفیت‌های اکسیر حیات‌بخش مهدویت به شدت غافل است، اظهار داشت: اوقاف کرمان در راستای نشر معارف مهدویت جشن نیمه شعبان را در 50 بقعه استان و ویژه‌برنامه احیای نیمه شعبان را در 16 امامزاده شاخص برگزار می‌کند.

فاطمی در مورد هدف برگزاری ویژه برنامه احیای نیمه شعبان تصریح کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف مهدوی‌، تعظیم شعائر اهل‌بیت (ع) و تبیین و گسترش فرهنگ صحیح انتظار و نشر معارف مهدوی از مهم‌ترین اهداف این ویژه‌برنامه است. 

وی برنامه‌های مربوط به روز ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) را در دو بخش برنامه‌های عمومی بقاع متبرکه و ویژه برنامه‌های امامزادگان عنوان کرد و بیان داشت: برنامه‌های عمومی جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه همراه با شاخص‌های فرهنگی‌، آموزشی، تربیتی در راستای اشاعه فرهنگ مهدویت و تبیین وجوه مختلف دکترین، گفتمان مهدویت و مسابقات فرهنگی از جمله دل‌نوشته، خاطره‌نویسی، شب شعر، کتابخوانی برگزار می‌شود.

فاطمی تهیه غرفه‌های کودک و نوجوان با موضوع امام زمان (عج)، حفظ پنج آیه و پنج حدیث در‌باره امام زمان (عج)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح بقاع متبرکه، برپایی با‌شکوه نماز جماعت و‌ مراسم دعای ندبه را از دیگر برنامه‌های این جشن برشمرد و عنوان کرد: با توجه به حساسیت مباحث مهدویت و وجود مکاتبات مدعیان آخر‌الزمانی از سخنرانان برجسته و قاریان ممتاز در این مراسم دعوت شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول