اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد

برپایی همایش سرود و تواشیح در کرمان / تولید آلبوم "همسرم" در حوزه هنری کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: همایشی با موضوع سرود و تواشیح توسط این مجموعه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

برپایی همایش سرود و تواشیح در کرمان / تولید آلبوم "همسرم" در حوزه هنری کرمان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: آلبوم موسیقی "آینه" با اشعار و صدای کوشا کوروش‌فر و آهنگ‌سازی مهدویان در سال جاری در حوزه هنری استان کرمان تولید شد.

وی با بیان اینکه آلبوم "آینه" مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، افزود: این آلبوم در اردیبهشت ماه رونمایی شد و 600 لوح فشرده در روز نخست به فروش رسید.

سالاری بیان داشت: از مجموع 3 هزار و 500 نسخه آلبوم آیینه تاکنون بیش از 2 هزار نسخه به فروش رفته است.

وی عنوان کرد: تولید یک آلبوم موسیقی با نام "همسرم" با موضع تحکیم خانواده در حوزه هنری استان کرمان آغاز شده است.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت: همایشی با موضوع سرود و تواشیح توسط حوزه هنری استان کرمان در سال جاری برپا می‌شود.

سالاری از انتشار 2 آلبوم کویرانه از موسیقی نواحی استان کرمان در سال جاری خبر داد و گفت: تولید آلبوم، سرود و تواشیح در استودیو صدای حوزه هنری استان کرمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین سرود در حوزه هنری استان کرمان با عنوان " صبح پیوند" تولید شد، ابراز داشت: شاعر این سرود حامد حسینخانی و آهنگ در واحد موسیقی حوزه ساخته و تنظیم شده و توسط گروه کر حوزه هنری استان کرمان اجرا و ضبط شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان خاطرنشان کرد: چهار سرود به صورت همزمان در حوزه هنری استان کرمان تولید و آماده صدابرداری می‌شود.

سالاری از تولید آلبوم موسیقی "پهلوانی" در حوزه هنری استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: این آلبوم در استودیو صدای حوزه هنری صدابرداری می‌شود.

وی افزود: همایش موسیقی با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی در محل سینما اندیشه حوزه هنری استان کرمان برگزار شد.

 

سالاری بیان داشت: در این همایش مقالاتی با موضوع فرم در موسیقی، سمفونی و اپرا توسط آذین احتشامی، نغمه پاکزادمقدم و حبیب‌الله صفا ارائه شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این همایش نمونه‌های شنیداری از آثار هنرمندان بزرگ پخش شد و توسط سیدکریم نظام‌زاده و پیمان اخگر مورد بحث و آنالیز قرار گرفت.

سالاری همچنین از تولید 2 تواشیح با عنوان‌های "الله" و "و کم لله من لطف خفی" به مناسبت فرا رسیدن ماه میهمانی خدا در واحد موسیقی حوزه هنری استان کرمان خبر داد.

وی اذعان داشت: این 2 اثر فاخر با هدف ترویج مضامین انسانی و اسلامی است که یکی از آنها مزین به نام مقدس الله و دیگری مزین به کلام گهربار حضرت علی (ع) به صورت تواشیح در حوزه هنری کرمان تولید شد.

سالاری از مسعود نکویی از آهنگ‌سازان برجسته کرمان به عنوان آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده این آثار نام برد و ابراز داشت: این دو اثر توسط گروه عرشیان و هم‌سرایی مجید، مهدی و مصطفی طالبی‌زاده و محمدرضا و مجتبی افروزه اجرا و ضبط شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول