اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد هم‌اندیشی ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی اعلام کرد

حضور نمایندگان ادیان در «همایش ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی»

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد هم‌اندیشی ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی گفت: حضور قومیت‌ها و نمایندگان ادیان و مذاهب در قالب مهمان، سخنران، صاحب اثر و صاحب نظر در همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» را شاهد خواهیم بود.

حضور نمایندگان ادیان در «همایش ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی»

ابراهیم فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای کارگروه‌های تخصصی علمی این همایش سراغ کسانی رفته‌ایم که محقق در زمینه تخصصی خود هستند و برای محقق سوژه آن است که رد پای تمدن را در بین اقوام، زبان‌ها، ادیان و مذاهب پیگیری کند.

فتح‌اللهی افزود: در این همایش لزوماً متعلق بودن محقق به یک قومیت یا زبان و مذهب خاص به عنوان یک ضرورت مطرح نیست چراکه در کارگروه‌ها فقط کار تخصصی علمی و پژوهشی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه‌های تخصصی عمده اقدامات مراجعه به اسناد است که یا در طول تاریخ مورد غفلت قرار گرفته‌اند و یا فراموش شده‌اند.

وی اعلام کرد: در همایش "ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی" احیا، بازشناسی و بازآفرینی اسناد تاریخی شهر ارومیه در صدر توجه کارگروه‌های تخصصی قرار دارند.

فتح‌اللهی گفت: در ارومیه کلیسا در کنار مسجد قرار دارد و در مواردی اماکن تاریخی وجود دارد که در دوره‌های مختلف مورد استفاده ادیان مختلف بوده است.

وی با اشاره به قدمت تاریخی ارومیه، اظهار داشت: از دین زرتشت در این شهر آثاری به جا مانده است و مجموعه این آثار نشان می‌دهد در طول تاریخ زندگی مسالمت‌آمیزی در بین مردمان این سرزمین جریان داشته و در همایش "ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی" سعی می‌کنیم همین واقعیت را به صورت اسنادی معتبر و تاریخی احیا کرده و در معرض دید علاقمندان قرار دهیم.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول