اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج جامعه پزشکی

نشست تخصصی اسلام و طب برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین نشست تخصصی اسلام و طب به همت بسیج جامعه پزشکی استان قم برگزار می‌شود.

نشست تخصصی اسلام و طب برگزار می‌شود

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های این سازمان برای ترویج نگاه دینی به مقوله طب اظهار کرد: در این راستا برگزاری سلسله نشست‌هایی از سال گذشته در استان قم آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سلسله نشست‌های اسلام و طب موارد فقهی و شرعی در رابطه با پزشکی مطرح می‌شود.

محسن دیانی ابراز داشت: در این سلسله نشست‌ها به مقوله نقش اسلام و منابع فقهی در موضوع معاینه و درمان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به سؤالات مطرح شده از سوی جامعه در این موضوع گفت: در این نشست تلاش می‌کنیم ضوابط شرعی در معاینه و درمان را مورد بررسی قرار داده و به سؤالات پزشکان و دیگر فعالان عرصه پزشکی در این زمینه پاسخ دهیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم ادامه داد: استاد این نشست آیت‌الله احمد عابدی، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم است که در زمینه مسائل جدید در فقه و خصوصا مسائل پزشکی مطالعات بسیار کرده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این نشست ابراز داشت: کمیسیون‌های تخصصی در هر رشته تشکیل شده و جلساتی برای بررسی این موضوعات برپا شده است.

دیانی خاطر نشان کرد: در این جلسات سؤالات متداول در این زمینه احصا شده و مباحث برای ارائه در نشست آماده می‌شود.

وی افزود: در این رابطه شش کمیسیون تخصصی در رشته‌های پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی، آموزش، مامایی، بهداشت خانواده و پیراپزشکی تشکیل شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم برگزاری این نشست را اقدامی مثبت در زمینه آگاه‌سازی جامعه پزشکی در زمینه مسائل دینی دانست و اظهار داشت: این نشست 9 مرداد سال جاری در سالن شهید احدی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور 80 عضو از بسیج جامعه پزشکی استان قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سلسله نشست‌ها قرار است ماهانه برگزار شود ادامه داد: در مراحل بعدی کارگروه‌های تخصصی فعالیت خود را به صورت جدی ادامه خواهند داد تا به شکل یک مدیریت فرآیندمدار در تمام عرصه‌های پزشکی ورود پیدا کنند.

دیانی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌ها اضافه کرد: به دلیل موقعیت مذهبی شهر قم و انتظارات بیشتر از این استان ما نیز در راستای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های مختلف در اسلام و طب، نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران این حوزه به همت بسیج جامعه پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین نشست این مباحث با موضوع ضوابط شرعی در طب 9 بهمن‌ ماه سال گذشته با حضور آیت‌الله عابدی در سالن شهید احدی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شده بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم اظهار کرد: در تلاشیم به مرحله‌ای برسیم که مناظره‌ای بین صاحب‌نظران این حوزه برگزار شده و از صحیح‌ترین نظرات در مورد رابطه طب و اسلام استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: دین اسلام دین کاملی است که در تمام زمینه‌ها امکان پاسخگویی به سئوالات جامعه را دارد و در این میان مسائل پزشکی نیز از آنجا که مبتلا به بخش عظیمی از جامعه است، حساسیت بسیاری داشته و مورد پرسش عموم مردم قرار دارد.

دیانی ابراز داشت: پرداختن به این مسئله با توجه به ماموریت‌هایی که بسیج در عرصه‌های مختلف دارد از دغدغه‌های بسیج جامعه پزشکی استان قم است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم کار علمی بر چالش‌هایی که پیش روی جامعه پزشکی قرار دارد را بهترین راه برای کنترل این چالش‌ها ذکر کرد و ادامه داد: در این رابطه اگر بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که مجموعه مسائل در ارتباط با پزشکی با نگاه اسلامی به درستی در فضای جامعه تبیین شود، به اهداف خود رسیده‌ایم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول